Answered

Yousee Music: Søgefunktionen virker ikke i den nye SONOS app.


Userlevel 2

Søgning i Yousee Music virker ikke i den nye SONOS app. Når feks et kunsternavn skrives i søgefeltet kommer beskeden: “Tjek Servicestatus”. Her står Yousee Music i status “Operational”. Og det hjælper IKKE at fjerne Yousee Music fra SONOS app’en for så at tilføje den igen.

icon

Best answer by Mike R. H. 24 May 2024, 16:56

View original

35 replies

I’m experiencing the same issue. This has been a problem for some time but until now I could switch to “classic search” and it would work. But with the latest update to the Sonos App it seems that is no longer possible and consequently the search doesn’t work for YouSee Musik. 

Got the same issue…

really bad

search are working on android but not on IOS 

this is really bad please fix this sonos fast 

Userlevel 1

Jeg har samme problem, håber snart at de fixer problemet. Virkelig irriterende med en ny app, som pt. er ubrugelig sammen med YouSee musik. Min hustru har ikke opdateret sin app og den virker stadig på samme setup. 

Håber at der er nogen fra Sonos som læser med, da YouSee musik står til at virke i appen.

Har nøjagtig de samme problemer, som I beskriver med YouSee musik. 
 

Ikke muligt at søge efter numre eller kunstner.. !! 😠

 

Android virker fint, har dog ikke opdateret til nyeste version endnu..

 

Med apple’s produkter, er det pt. ubrugeligt med Sonos og YouSee musik…. 🤔

Same problem here. The search in the you see music service does not work with the new and updated app.

 

Any chance to have an update addressing this ? 😀👍

Userlevel 2

Jeg har i dag 15.05 2024 kontaktet Sonos og beskrevet problemstillingen om at søgefunktionen ikke virker og hver gang fejler med nedenstående fejlmeddelelse:

 

Servicemedarbejderen brugte også iPhone og kunne godt søge MEN hun sad ikke i Danmark. Måske noget som Sonos teknikkerne skulle grave lidt mere i.

Jeg fik oprettet en sag hos Sonos omkring problemet.

Jeg understregede også vigtigheden med at kommunikere ud til alle berørte Sonos ejere som lige nu sidder med håret i postkassen og håber på en løsning ved hver opdatering.

MEN det var ikke noget servicemedarbejderen vidste om man kunne :-(

Mod edit: Removed case number.

Stærkt arbejde TermiDK 🙏😀

top fedt du har lavet en ticket hos sonos men med mindre kundeservice sidder på en vpn så virker yousee kun i DK

så tænker sonos skal tage sig sammen inden jeg og andre begynder at skifte deres produkter

ps kunne være BOSE 

Hvis man har YouSee musik, så er man vel afhængig af Sonos ??

YouSee musik understøtter pt. ikke Bluesound m.fl....

Samme fejl her, venter med spænding på det snart bliver fixet eller at Classic søgning i det mindste kan vælges igen.

Userlevel 1
Badge +1

Samme fejl her. 

Når søgefunktionen i YouSee Music ikke virker i den nye SONOS app og giver beskeden "Tjek Servicestatus," er der et par ting, du kan prøve for at løse problemet:

Opdater SONOS appen:

  • Sørg for, at du har den nyeste version af SONOS appen installeret. Nogle gange kan opdateringer indeholde rettelser til kendte problemer.

Genstart dine enheder:

  • Prøv at genstarte både din SONOS-enhed og din smartphone/tablet. Dette kan nogle gange løse midlertidige forbindelsesproblemer.

Tjek internetforbindelsen:

  • Sørg for, at både din SONOS-enhed og den enhed, du styrer den fra, er forbundet til internettet og har en stabil forbindelse.

Tjek YouSee Music-login:

  • Log ud af YouSee Music i SONOS appen, og log derefter ind igen for at sikre, at dine loginoplysninger er korrekte og opdaterede.

Nulstil musikservicen:

  1. Fjern YouSee Music fra SONOS appen igen.
  2. Luk SONOS appen helt (sørg for, at den ikke kører i baggrunden).
  3. Genstart din smartphone/tablet.
  4. Åbn SONOS appen og tilføj YouSee Music igen.

Kontroller SONOS' Servicestatus:

  • Selv om servicestatus for YouSee Music siger "Operational," kan der stadig være midlertidige problemer.
  • Tjek SONOS' egen servicestatus på SONOS' officielle status side for at sikre, at der ikke er kendte problemer med deres tjenester.

Kontakt support:

YouSee Support: Kontakt YouSee's kundeservice for at sikre, at der ikke er kendte problemer med din konto eller tjenesten.


SONOS Support:

  1. Hvis problemet fortsætter, kan SONOS' kundeservice måske hjælpe med specifikke fejlfindingsinstruktioner for deres app og enheder. HP Instant Ink 
  2. Hvis ingen af ovenstående løsninger hjælper, kan det være nødvendigt at vente på en softwareopdatering fra enten YouSee eller SONOS, som retter fejlen.


 

Søgning i Yousee Music virker ikke i den nye SONOS app. Når feks et kunsternavn skrives i søgefeltet kommer beskeden: “Tjek Servicestatus”. Her står Yousee Music i status “Operational”. Og det hjælper IKKE at fjerne Yousee Music fra SONOS app’en for så at tilføje den igen.

 

Userlevel 1
Badge

Got the same problem with the new Sonos App and Yousee Musik.

 

I can go into the Yousee part of my app and start music from e.g. History so the connection between Sonos and Yousee is okay. The search never works no matter that I search on exactly stuff that works from the History tab…

 

 

Userlevel 1
Badge +1

Stærkt arbejde TermiDK 🙏😀

Dette problem har pågået længe inden den nye app i den nye søgning. Sonos har ikke ulejliget sig med at løse det i de sidste 6 mdr, så vores system er nok bare gjort ubrugeligt over natten, og Sonos er ligeglade. 
 

Det er kun et stort, international medie, som kan “løse” tingene for Sonos. De skal rammes HÅRDT på indtjeningen, før de forstår. 

Userlevel 1

Yes ny opdatering, virker det nu? NEJ!!!
Hvor er det dårlig service af SONOS :-(

YouSee musik søgning, virker stadig IKKE med iOS. !!!

Android virker fint.

Jeg har lige været i kontakt med deres “support” og fik at vide, at:
_______

Denne fornyelse af Sonos-appen er vores mest omfattende softwareopdatering endnu og har til formål at adressere, hvad vores kunder har bedt os om. Det er en stor opgave, og vi bruger tid og kræfter på at sikre, at alle funktioner fungerer problemfrit og opfylder både vores standarder og standarderne for vores lyttere. Med dette engagement i tankerne vil funktioner såsom oprettelse af afspilningsliste og kø-redigering i Sonos appen, dvaletimere og lokal bibliotekssupport ikke være tilgængelige ved start, men føjes til appen i løbet af de næste måneder.

Sleep timer funktionen er i øjeblikket ikke tilgængelig i Sonos appen, men vender tilbage i en fremtidig opdatering, planlagt i midten af juni. Som en løsning, hvis du har tilgængelig, kan du bruge stationær controller på en PC.
For YouSee Musik er vi opmærksomme på dette problem og arbejder med YouSee for at afbøde det, men vi har ikke et estimeret tidspunkt, hvor problemet løses der. 
_______
Det er jo bestemt ikke godt nyt. Så jeg tog mig også tid til at skrive til ceo@sonos.com men det får man jo nok heller ikke noget ud af. Det er sq nok ligesom at slå på en død hest!

Jeg skrev også til deres CEO No reply..

Userlevel 5
Badge +12

Hej allesammen!

Jeg har haft et par brugere, der kontaktede mig om problemet med Yousee og ville derfor lige hoppe herind med lidt indsigt ind i problemet.

Yousee mangler at foretage nogle justeringer til deres tjeneste, før at den er fuldt funktionel med Sonos appen, som blandtandet søgefunktionen.

Jeg ved det er noget de arbejder på, men da det ikke er en tjeneste Sonos står for, kan jeg ikke give en tidsramme for hvornår den bliver fuldt funktionel i Sonos appen igen.

Det ville Yousee være de bedste til at kunne informere om, så jeg vil anbefale at tage kontakt til dem om det.

Men jeg håber det er snart 🤞

En løsning i mellemtiden kan være at bruge Airplay hvis man har en iOS enhed, til at afspille direkte fra Yousees egen app eller caste til en chromecast med sin Android enhed.

Userlevel 1

Hej Mike

Det giver ikke mening for mig at du skriver at det er et problem ved YouSee. 1. Så virker søgefunktionen stadig i den gamle Sonos app. 2. Så kan jeg fortælle at hvis man har tilføjet YouSee musik i Sonos app, virker søgefunktionen heller ikke på Spotify. Hvis man så fjerner YouSee virker søgefunktionen med Spotify igen. 
Der må altså være fejl i den nye app og som bruger ville det være fedt hvis man kunne hente den gamle app igen indtil I får styr på de mange problemer.

mvh Thomas

Userlevel 1
Badge +1

Hej allesammen!

Jeg har haft et par brugere, der kontaktede mig om problemet med Yousee og ville derfor lige hoppe herind med lidt indsigt ind i problemet.

Yousee mangler at foretage nogle justeringer til deres tjeneste, før at den er fuldt funktionel med Sonos appen, som blandtandet søgefunktionen.

Jeg ved det er noget de arbejder på, men da det ikke er en tjeneste Sonos står for, kan jeg ikke give en tidsramme for hvornår den bliver fuldt funktionel i Sonos appen igen.

Det ville Yousee være de bedste til at kunne informere om, så jeg vil anbefale at tage kontakt til dem om det.

Men jeg håber det er snart 🤞

En løsning i mellemtiden kan være at bruge Airplay hvis man har en iOS enhed, til at afspille direkte fra Yousees egen app eller caste til en chromecast med sin Android enhed.

Hej Mike,

Jeg vil lige fortælle søgefunktionen for YouSee musik, virker på min Android smartphone efter den nye app blev lanceret.

Dog virker den ikke på min Ipad med iPadOS.

Hvorfor den er begyndt at virke på min Android har jeg ingen anelse om, men det virker mere sandsynligt at søgemaskinen er gået i stykker. 

Som en lille information, så virkede søgningen i de tidlige versioner af den gamle app, men i de seneste versioner af den gamle app, holdt den lige pludselig op med at virke.

 

 

 

Userlevel 1
Badge

Hej allesammen!

Jeg har haft et par brugere, der kontaktede mig om problemet med Yousee og ville derfor lige hoppe herind med lidt indsigt ind i problemet.

Yousee mangler at foretage nogle justeringer til deres tjeneste, før at den er fuldt funktionel med Sonos appen, som blandtandet søgefunktionen.

Jeg ved det er noget de arbejder på, men da det ikke er en tjeneste Sonos står for, kan jeg ikke give en tidsramme for hvornår den bliver fuldt funktionel i Sonos appen igen.

Det ville Yousee være de bedste til at kunne informere om, så jeg vil anbefale at tage kontakt til dem om det.

Men jeg håber det er snart 🤞

En løsning i mellemtiden kan være at bruge Airplay hvis man har en iOS enhed, til at afspille direkte fra Yousees egen app eller caste til en chromecast med sin Android enhed.

Det virkede i den gamle app, men kun med “Klassisk søgning”. Den “nye søgning” (unified search) virkede aldrig med Yousee Musik.

Har man lavet noget om i den måde informationen skal sendes til Sonos på siden at der er forskel på klassisk/ny søgning?

Userlevel 1
Badge

Lige som en service meddelse til alle så virker app’en SonoPhone/Sonopad (til iOS/iPad) stadig. Den koster lidt penge og udseende er måske ikke det vildeste, men jeg kan søge i Yousee musik. Havde endda fat i udvikleren på app’en og han svarede hurtigt på support og var flink.

 

Så +1 til SonoPhone

Reply