Skip to main content
Question

kontakt til højtaler

• May 7, 2026
  • 2 replies
  • 25 views

Jeg har udforing med at få system til at virke uden kabel. Jeg kan få kontakt til både play1 og 5, men når jeg vil bruge trådløs og flytter højtaler fra kabel, forsvinder forbindelse. 

Det har virket før i mange år, uden de store problemer. Det er for mig som om s1app ikke virker mere. Vejledning om lysende/blinkende grøn lampe er slet ikke et issue, da der ikke er grøn lampe at se. 

Jeg har slukket for wifi og prøvet meget. 

Er der nogen som har en klar og hurtig løsning? 

Vh

Morten

Moderator Edit:

Google Translate-

I have trouble getting the system to work without a cable. I can connect to both play1 and 5, but when I want to use wireless and move the speaker from cable, the connection disappears.

It has worked before for many years, without any major problems. It is as if s1app no ​​longer works for me. The instructions about the bright/flashing green light are not an issue at all, as there is no green light to be seen.

I have turned off wifi and tried a lot.

Does anyone have a clear and quick solution?

Vh

Morten

2 replies

Pools-3015
Forum|alt.badge.img+17
  • Prodigy I
  • May 7, 2026

The provided Ethernet ports on Sonos speakers are there in case there is an issue with your wireless network.

Did you add anything like a wireless extender to your network?

Did you change your router or ISP?

While the cable is plugged in go to the speaker settings and turn the WIFI back on. That is the only way you can connect wirelessly to your network.

You can also try a network refresh to see if it solves your issue:

Power off everything- your router/network and speakers. Wait 5 minutes.

Starting with your router, power it on and allow it to fully boot. Then power on your Play 5 and allow it to fully boot. Do the same with the Play 1. 
Test to see if they connect wirelessly. If they do not, give Sonos support a call and submit a diagnostic. That can look at at and tell you if there is an issue with your speakers or your network 

Airgetlam

Translation (to Danish):

De medfølgende Ethernet-porte på Sonos-højttalere er der, hvis der er et problem med dit trådløse netværk.

Har du tilføjet noget som en trådløs forlænger til dit netværk?

Har du skiftet din router eller internetudbyder?

Mens kablet er tilsluttet, skal du gå til højttalerindstillingerne og tænde Wi-Fi igen. Det er den eneste måde, du kan oprette trådløs forbindelse til dit netværk på.

Du kan også prøve en netværksopdatering for at se, om det løser dit problem:

Sluk for alt - din router/netværk og højttalere. Vent 5 minutter.

Start med din router, tænd den og lad den starte helt op. Tænd derefter din Play 5 og lad den starte helt op. Gør det samme med Play 1.
Test for at se, om de opretter trådløs forbindelse. Hvis de ikke gør det, skal du ringe til Sonos support og sende en diagnosticering. De kan se på det og fortælle dig, om der er et problem med dine højttalere eller dit netværk.