Welcome to Sonos Svenska Forum

Ställ frågor, hitta svar och lär dig mer om Sonos produkter och tjänster.

Låtar från Spotify spelas upp 2 gånger
Answered

Efter den senaste uppdateringen (till version 7.3 tror jag) har låtarna börjat spelas upp 2 gånger efter varandra. Vi lyssnar från Spotify. Väljer jag en låt så spelar den upp den en gång, låten efter...

Löst: Storytel har slutat fungera
Answered

I have the same issue, Storytel use to work perfectly fine until some recent update. I raised a ticket with Storytel but they point me back at Sonos.

förlorar anslutning till Spotify...
Answered

Hej! Jag har samma problem som ovan. Detta hände efter jag gjorde den senaste uppdateringen då slutade Sonos fungera. Har ni något tips vad jag kan göra?

Sveriges Radio funkar inte i Sonos - Nu löst
Answered

Hej, Plötsligt kan jag inte spela upp Sveriges Radio Malmöhus. Får bifogade felmeddelande.

Löst: Problem med Sveriges Radio
Question

Har nu samma problem som för några veckor sedan enligt denna tråd. https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/sveriges-radio-funkar-inte-i-sonos-nu-loest-6791991/index2.html /Anders

Inget fungerar efter sista uppdateringen
Question

Kan inte lyssna på Spotify eller radiostationer sedan senaste uppdateringen försöker lägga till i mitt Sonos men det står bara att det inte är tillgängligt längre. Kan inte heller lyssna direkt från S...

Kan inte spela upp låtar genom Spotify.. Endast Sonos appen. Irriterande.
Answered

Hej, Jag köpte en Sonos one igår och den funkar kanon att spela upp låtar men endast genom Sonos appen. När jag går genom spotify och klickar på enheten så står det bara "Connecting" men inget mera...

Högtalare försvinner, låtar byts av sig själv
Question

Hej, har haft sonos problemfritt i många år nu men helt plötsligt så har högtalare börjat försvinna från nätverket och låtar kan bytas utan anledning, ibland kommer det felmeddelande att det inte går...

Enheterna beter sig konstigt
Question

Kan via appen spela upp musik och det kommer ljud ur Sonos-högtalarna men i appen syns det inget utan det står bara "Ingen vald musik" och gråmarkerade play/pause knapp vilket gör att jag inte kan sto...

Sista uppdateringen
Question

Riktigt skit! Har under mina år med Sonos aldrig haft ett fel eller missöde men denna uppdatering ändrade allt! Enheternas namn ändrades och systemet hänger sig så man får igång men kan inte stänga av...

Kan ej ansluta play 1
Question

Anslutningsproblem med play 1. Jag har en playbase inkopplad (tv) och kan nå densamma i Sonos appen. När jag skall ansluta två nyinköpta play 1 så är det ej möjligt att hitta dessa!!! Jag har försökt...

Sonos Play One hoppar i spellistan och hoppar i liveström från SR
Question

Ibland när jag spelar upp saker från spellistan som kan vara blandat mellan spotify och olika radioprogram från SR så avslutas det mitt i, är tyst en stund och hoppar sedan vidare till något annat på...

En eller flera högtalare i grupp "tappar" uppspelning eller går inte att få uppspelning på alls!

Vi är ett företag som har 4 högtalare. Trots att man skapar en grupp så kan det vara så att det bara är en av högtalarna i gruppen som spelar upp musiken eller tappar uppspelningen efter ett tag. Syst...

Spotify har slutat fungera med sonos?

När jag ska spela upp den låt kommer ett error meddelande där det står "the connection to spotify was lost"? Detta har aldrig hänt innan och jag har alla senaste uppdateringar...

Problem med Spotify

Hej, har problem när jag spelar musik från Spotify appen i telefonen ut till min Sonos Playbar. Den spelar 5 låtar ungefär utan problem sen bara stoppar den och appen hittar inte Playbaren mer men jag...

Sonos beam till projektor
Question

Hur kopplar man en sonos beam till en projektor när det bara finns en HDMI port? Har idag en hdmi switch där jag kopplat ett ps4 och en dator på ingående portar. Från utgående port har jag kopplat...

Hdmi problem Sonos Beam.
Question

Hejsan! Har numera en Sonos Beam under min tv. Stötte på bekymmer direkt. Verkar som att det blir problem när jag kopplar in andra hdmi enheter, blir en störning så det är både tv:ns och beamens ljud...

låten är inte rätt kodad
Question

Problem med både Spotify och Storytel. Jag får "låten är inte rätt kodad". När det gäller Spotify så startar låtarna för det mesta, men efter 5 s så stannar låten och jag får "Kan inte spela upp %na...

Beam - lågt ljud vid film
Question

Hej Har kopplat in en Beam till min TV. När jag spelar Musik från tex Spotify låter allt som det ska men när jag tittar film är ljudet väldigt lågt. Jag måste ha ljudet på 50-70% för att det ska vara...

Play5:Gen1 tillsammans med Sonos Beam och Play:1
Question

Hej. Jag har ett ganska knepigt bekymmer. Jag har en äldre Play5 som är nyligen installerad i mitt system med en befintlig Beam och en Play:1 Beam och Play 1 fungerar superbra när jag grupperar in d...

Play 5 som ej fungerar med wi-fi
Question

Hej! Jag har en play 5 som har fungerat utmärkt. Helt plötsligt dog den och försvann från appen. Min andra enhet som är inkopplad via connect amp fungerar. Play 5:an fungerar om jag kopplar in e...

Bara jag som avskyr uppdateringen?

Har hela tiden varit så otroligt nöjd med Sonos framför allt för att appen varit så intuitivt enkel att använda. Men nu... senaste uppdateringen ger mig vansinnesutbrott. Jag AVSKYR nya appen. Innerli...

När släpps röststyrning i Sverige för Sonos One?
Question

Sol rubriken lyder, när får vi röststyrning? Jag köpte en One igår, och är riktigt sugen på att komma igång med röst. Går det vidare att VPNa till USA för att testa deras variant? Tack på förhand Mvh...

Spotify

Helt plötsligt slutade Spotify att fungera... Har tagit bort tjänsten och försökt lagt till den igen och då står det att jag saknar internetanslutning när jag försöker lägga till Spotify.

Problem with playing Long audiobooks on storytel

Hi, I am having issues with playing long audiobooks on Storytel over Sonos. books like “Harry Potter and the goblet of fire” is above 25h long and Sonos is loosing track of it. Almost like Sonos only...

Badges

• Badge
    bs49 earned the badge Almost Famous
  • Badge
    ChuckCo earned the badge Almost Famous
  • Badge
    Jens Almdkou earned the badge Meet and greet
  • Badge
    keats earned the badge Meet and greet
  • Badge
    FergusP earned the badge Meet and greet
View all "Badges"

Top liked

What's going on?

110,144
Topics
564,545
Replies
267,774
Members

Recently online

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings