Answered

volymen höjs automatiskt

• 1 November 2019
  • 20 replies
  • 185 views

Badge

Hej,

Vår Sonos Play:1 höjer volymen automatiskt när man går in efter ett tag på Spotify appen. Vad kan detta bero på, felet har varit under en längre tid och ibland tänker man att dessa fel går över.

Med vänlig hälsning,

Salle

icon

Best answer by Anton W 18 November 2019, 17:30

Hej igen Salle.B

Om du nu uppdaterar din Spotify app till version: 8.5.32.889 så ska detta problem med volymen vid uppspelning från Spotify till Sonos vara löst. 

Gör gärna detta och kolla så att det fungerar. 

View original

20 replies

Badge

Samma problem för mig

Badge

Jag har 3st play:1 och endast lagt märke till den i köket då den används flitigt. De på övervåningen används sällan och håller just nu på att testar dessa med.

Badge

Nu har jag också testat de övriga- och har även påträffat samma fel på de övriga högtalarna.

Userlevel 3
Badge +12

Hej Salle.B, 

Välkommen hit! 

Okej, så du slår igång musiken via Sonos appen och sedan efter ett tag då du går in i Spotify appen så höjs volymen automatiskt ?

Badge

Nej,

Lyssnar genom Spotify och efter ett tag när jag går in i appen för att exemplevis byta låt så höjs volymen till max. Detta problem har inte varit sedan start.

Userlevel 3
Badge +12

Nej okej. 

Har du Sonos appen öppen på din enhet då detta händer efter att du går in i Spotify appen igen och volymen går upp?

Badge

Nej, endast spotify.

Userlevel 3
Badge +12

Ah okej.

Är det en iOS eller android enhet du spelar upp ifrån? 

Badge

Android och har alltid haft android. Min fru har apple och även hon får samma problem. Vi har haft dessa högtalare snart 1,5år och problemet har varit senaste 1-2månader. 

Userlevel 3
Badge +12

Okej. 

Ta och återskapa problemet är du snäll och skicka sedan in en diagnostik och svara med numret här. 

Badge

159937857, det gäller samtliga 3 högtalare.

Badge

Precis nu i badrummet så startade musiken på max volym, ny diagnostik 1909418767

Userlevel 3
Badge +12

Okej. Tack för diagnostikerna.  

Jo jag kan se i diagnostiken att volymen höjs till ca 91% via Spotify appen.. Men inget mer om det sen, mer än att du pausar musiken och sänker volymen.

Är det såhär för varje låt? Eller är det varannan, var tredje, har du märkt något mönster? 

Badge

Hej Anton,

Det finns inget specifikt mönster, det kan komma plötsligt. Detta gör att man inte ens vill använda systemet då vi har barn och som kanske vaknar av att musiken höjs till max plötsligt. Vad kommer ni att göra härnäst? Vad är felet? Får jag nya högtalare?

Userlevel 3
Badge +12

För stunden så rekommenderar jag dig att sänka maxvolymen för dina högtalare enligt dessa instruktioner.

Du kommer inte få några nya högtalare för det kommer inte att lösa ditt problem.
Det jag ser i diagnostiken är att ökningen av volym kommer från Spotify appen. Just detta problem håller på att undersökas ju nu faktiskt, hittade information om det idag så vi får avvakta nu tills det finns någon uppdatering om problemet. 
Kommer skriva här igen då det finns något nytt. 

Så tills vidare, sänk maxvolymen som jag skrev här ovan. 

Badge

Hej Anton,

Tack för ditt svar.

Sonos får ta i beakt, att denna felsökning bör påskyndas då vi som har detta fel inte betalat för att begränsa ljudet. Givetvis kan vi göra det nu, under en kortare period men om ni inte har löst problemet inom skälig tid så kräver jag ersättning i form av nya högtalare/pengar tillbaka. Sonos säljer högtalare där man ska använda fulla kapaciteten och inte bara hälften. När förväntas felsökningen/uppdateringen vara klar tro?

P.s jag tycker att du gör ett bra jobb, så detta är ingen kritik mot dig. Utan mer att behöva begränsa något man betalt fullt pris för.

Med vänlig hälsning,

Salle.B

Userlevel 3
Badge +12

Det finns ingen information exakt om när det kommer vara löst ännu. 

Som sagt så skriver jag här igen då det kommer något nytt om det. 

Förslagsvis så kan du testa spela Spotify via Sonos appen istället för direkt från Spotify appen. 

Userlevel 3
Badge +12

Hej igen Salle.B

Om du nu uppdaterar din Spotify app till version: 8.5.32.889 så ska detta problem med volymen vid uppspelning från Spotify till Sonos vara löst. 

Gör gärna detta och kolla så att det fungerar. 

Badge

Hej Anton,

Tack för din återkoppling.

Jag ska installera om Spotify appen på samtliga enheter och återkommer om vi skulle stöta på problemet igen.

Mvh. S

Userlevel 3
Badge +12

Det låter bra det!

Reply