Question

Viaplay och Sonos Bean

Hej!

Har kopplat min Beam via ARC och Netflix, Plex, Amazon funkar fint att spela upp Dolby 5.1, men Viaplay ger bara Stereo. Använder apparna på min Sony Bravia.

Viaplay-supporten säger att detta beror på att Beam inte stödjer DD+, men enligt andra inlägg på detta forum så ska Beam konvertera DD+ till DD.

Ytterst förbryllande. Någon som har erfarenhet av Beam och Viaplay?

Tillägg: Viaplay genom PS4 skickar 5.1, men då är det istället problemet att ljudet laggar om man kör Dolby Bitstream på PS4. Vilken röra.

2 replies

Userlevel 2
Badge +11
Hej paltmedsirap,

Välkommen till forumet!

Beam i sig själv gör ingen konvertering, men din TV bör göra det till vanlig DD.
Hittade en annan använda i denna tråd som rapporterat att det fungerar i Viaplay, se svaret från @Driver28.

Så det låter som det är något i själva appen på din Sony-TV möjligtvis.
Hej Henrik!

Tack för det!

Den användaren hade Apple TV och testade igår att köra Viaplay-appen genom PS4, och då fick jag dolby digital så det är nog som du säger, något knas med Viaplays android TV-app.

Men då kvarstår problemet med PS4 och Dolby Bitstream som laggar efter :( Verkar inte bättre än att jag får köra på en sån där hdmi-switch så att dels PS4 får fungerande finljud och att jag kan få Viaplay-fotbollen att låta krispigt. Särskilt när jag överväger att lägga till 2 st Play:1!

Att det alltid ska vara så mycket meck med teknik asså. Man blir ju matt. Men härligt ljud när den funkar den där Beamen!

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings