Varför har appen inget minne?

• 14 December 2017
  • 2 replies
  • 146 views

Userlevel 2
Badge
Är rätt ny användare och vet inte hur det varit tidigare med appens minne, har den alltid varit så glömsk?

Finns ingen sökhistorik, man kan inte hitta senast spelad musik osv allt är blankt när man skall göra en sökning.
Det mest irriterande är att menyerna inte kommer ihåg vad som spelas i respektive rum, har jag letat fram en bok till barnen så har jag förstört Spotify sökningen i vardagsrummet och kan inte fortsätta där jag slutade utan får backa tillbaka och börja om och när barnen vill höra nästa bok och jag väljer sovrummet då finns inget som helst minne kvar att jag sökt efter böcker och Spotify visas istället och det börjar om igen....

Vore väl självklart att man ifrån "nu spelas" kunde fortsätta söka/bläddra i den musiktjänst som används i rummet och inte behöva börja om?
Vore otänkbart med en vanlig hederlig stereo där man inte kunde byta kanal på radion utan att varje gång få backa tillbaka och välja massa steg: Media / Radio / FM / Search / P3.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

2 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Earplugged!

Många bra idéer som nämns här, och som Sonosappen saknar.
För sökhistorik skulle jag rekommendera att klicka "like" på denna tråd
Samt senaste spelade hittar du här

Angående att skapa genvägar så kan du alltid lägga till de du ofta lyssnar på i Mitt Sonos.

Sen kan du ju alltid använda Spotifyappen och spela direkt till Sonos, men vi tar in all feedback och skickar den vidare till utvecklarna.
Även om inte alla förfrågningar går igenom så hjälper de att bestämma riktningen för framtida utgåvor. Vi uppskattar era idéer för förbättringar!

Trevlig Helg!
Userlevel 2
Badge
Man undrar lite hur utvecklingsavdelningen ser ut... vilka som jobbar där, hur många och hur bakbundna dom är? Hur man än vänder och vrider på funktionerna så saknas det hela tiden något uppenbart och som redan lyfts och diskuterats i forumen under många år men ändå inte införts.... De flesta är dessutom väldigt enkla att föra in då funktionerna redan finns men Sonos av någon anledning spärrat dom.
(Komiskt att den största nyheten i senaste mjukvara var Snooze på alarmet..... efter närmare 20års produktutveckling så börjar väckningen närma sig funktionerna en vanlig väckarklocka har.. )

Tex mitt Sonos: Man skapar möjligheten att samla favoriter osv men sedan fyller man hela skärmen med stora ikoner som varken kan sorteras i valfri ordning eller byta storlek på och man får scrolla åt alla håll för att hitta sin "genväg"
Man kan ju sortera om i kön som spelas och den visas dessutom i små ikoner så tekniken finns i appen men används av någon anledning inte.

Man skapar möjlighet att stereokoppla två högtalare men bara de högtalare Sonos själva tycker skall stereokopplas, varför inte låta användaren bestämma när tekniken ändå finns?

Man skapar möjligheten att länka en Sub permanent till en spelare men tillåter inte att permanent länka en annan spelare, tekniken finns, varför inte använda den? Troligtvis fler än jag som har fler än en högtalare i större rum som alltid skall vara grupperade.

Man inför funktionen att styra hela gruppens volym ifrån de fysiska knapparna på telefonen men vill man använda de fysiska knapparna på en spelare på samma sätt blir det stopp? Varför? tekniken finns ju redan. Att behöva leta efter mobilen för att kunna sänka ljudet i takhögtalarna kan inte vara rätt när man har en fysik spelare med knappar framför sig i samma rum.

Osv osv....