Väldigt låg volym på Play 5 gen 1

• 23 February 2019
  • 35 replies
  • 776 views

Show first post

35 replies

Nu har jag efter en uppdatering av appen/Sonos controller lyckats skapa ett nytt Sonos konto i vårt Wifi, nu lyckades Sonos lägga till vår högtalare och jag anslöt mitt Spotify. Men ljudet är fortfarande nästan ohörbart men som du frågade så funkar ljudet i hörlursuttaget nu.
Userlevel 3
Badge +14
Nu har jag efter en uppdatering av appen/Sonos controller lyckats skapa ett nytt Sonos konto i vårt Wifi, nu lyckades Sonos lägga till vår högtalare och jag anslöt mitt Spotify. Men ljudet är fortfarande nästan ohörbart men som du frågade så funkar ljudet i hörlursuttaget nu.

Jag skickar dig ett mail för att bekräfta lite mer personlig information så skall vi se vad vi kan göra.

Du kan svara på mitt mail när det kommer.

Tack på förhand!
Hej
Jag har samma problem med min Play5. På max volym så hörs det enbart svagt från högtalaren.
Högtalaren är om installerad men ingen skillnad.

/H
Userlevel 3
Badge +12
Hej Hultis,

Testa att koppla in ett par hörlurar i uttaget på baksidan av högtalaren och kolla om du får bra volym i hörlurarna.
Inkopplade hörlurar låter perfekt.
Ljudet utan låter bra men som en viskning.
Userlevel 3
Badge +12
Okej.
Eftersom du har ominstallerat och problemet kvarstår så är detta ett hårdvarufel så har skickat ett E-mail till dig angående det här.
Svara där så fixar vi ett utbytesärende.

Jag har samma problem på min play 5. Väldigt låg volym. Hur löser jag det?

Userlevel 3
Badge +12

Hej Mange82, 

Välkommen hit!

Aj då okej.

Om du kopplar in hörlurar i hörlursuttaget och spelar, kan du höra då?

Om du kan det så testa en fabriksåterställning och kolla om det blir bättre. 

Om inte, svara här tack.

Hej

Det funkade med hörlurar men tyvärr inte med återställning. Fortfarande låg volym efter återställning.

Userlevel 3
Badge +12

Nej okej,

Då har din högtalare ett hårdvarufel och måste bytas ut. 

Har skickat ett E-mail till dig angående detta, svara där bara så fixar vi ett utbyte. 

Reply