Question

Väckningsfuktionen är som rysk roulette efter senast uppdateringen

• 22 October 2017
  • 1 reply
  • 270 views

Sedan sista uppdateringen fungerar inte väckningsfuktionen med SR radio längre. Ibland startar den inte alls, ibland stängs ljudet av efter några minuter. Nu måste vi ställa våra smartphones på väckning för att vara säkra på att komma upp i tid.

Tyvärr har jag aldrig varit med om en så dålig uppdatering både funktion-, och designmässigt vilket bekräftas av många andra här på forumet. Jag är oerhört förvånad över Sonos beslut att ändra designen till något som är så mycket sämre och ologiskt som versionen innan.

Egentligen vill jag använda ”starkare ord” men det får räcka med ”Hur tänkte ni nu, gör om gör rätt”

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 2
Badge +1
Hej Lars,

I fråga om väckningen har inte själva funktionen ändrat alls med senaste uppdateringen, har dock haft en annan kund med samma problem med SR och alarmet.
Tar gärna en diagnostik efter att felet inträffat för att se vilket felmeddelande du får.
Här är instruktioner till att skicka en diagnostik till oss.
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Posta gärna den 7-siffriga koden du får som svar så hoppas jag vi kan hjälpa dig fixa felet.