Question

Väckning - "Inkludera grupperade rum" fungerar inte efter senaste uppdateringen

• 8 December 2017
  • 4 replies
  • 248 views

Sedan den senaste uppdateringen så fungerar det inte att spara funktionen "Inkludera grupperade rum" i väckning.
Det går att markera "Grupperade rum" men ändringen sparas inte. Har testat att ta bort allt och göra om väckningen, gruppera / avgruppera och har testat att göra det från MAC och iPhone/iPad, men vad jag än testar och gör så sparas inte just inställningen om grupperade rum. Väckningen fungerar alltså, men spelas endast upp i ETT rum även om flera rum är grupperade.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej User681393,

Alarmen och att hålla kvar de grupperade rummen fungerar fint i vårt Sonos system som också kör senaste programvaran.
Kan du skicka oss en diagnostik enligt nedan så ser vi hoppeligen vad som är fel?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
8220857
Nu installerade jag Sonos-appen på en dator med Windows och där fungerar det att hålla kvar de grupperade rummen, och musiken spelades upp i de grupperade rummen, så det här verkar vara ett problem som endast uppstår när man kör via Apples produkter. Den väckningen som jag nu testade från Windows där låg de grupperade rummen kvar och det fungerade, men när jag kollade på den väckningen via min MAC så var inte grupperade rum ibockad så något är skumt med Sonos på MAC/iOS.
Hej!
Jag har samma problem på iOS, skulle verkligen uppskatta en fix av detta!
Med vänliga hälsningar,
Per