Question

Vad har Sonos utvecklat under alla år?

• 18 October 2017
  • 5 replies
  • 278 views

Userlevel 2
Badge
Har nyligen gått över till Sonos efter att ha kört Squeezebox i många år och blir allt mer frågande.. vad har Sonos gjort under alla år som man jobbat med systemet? Vem utvecklar man systemet för?

Känns väldigt krångligt att hantera med tanke på hur få funktioner som faktiskt finns.... att byta rum, gruppera, justera volym, byta musik borde vara superenkelt och snabbt.
Vet inte hur många klick som krävs för att snabbt sänka barnens rum när de spelar så det hörs över hela kvarteret..
Att sänka ljudet i rätt / flera rum samtidigt när telefonen ringer är också ett äventyr.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Earplugged,

Vi har skickat svar åt dig på din andra post
https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/lyssnar-sonos-paa-kritik-kommer-appen-snart-uppdateras-6792200

Trevlig helg!
Userlevel 2
Badge
Hej,
Min andra post handlade om att man skickar ut en uppdatering som upplevs som en försämring och undrade då hur Sonos då agerar, denna fråga/inlägg handlar om att jag förväntat mig ett betydligt mer komplett system då Sonos produkter är dyra, funnits i många år och företaget bara sysslar med detta, vem/vilken målgrupp utvecklar man systemet för? Känns som många enkla/självklara funktioner saknas eller inte alls är användarvänliga.

För att ta ett enkelt exempel, det finns väckningsfunktion men (rätta mig om jag har fel) så saknas det mesta för att kunna använda systemet som en bra väckarklocka, systemet är alltså inte utvecklat för de som vill använda väckning?

*Snooze saknas
*Stegrande volym saknas och startar direkt på vald volym
*Funktion för att snabbt sänka volymen, stänga av väckningen innan hela huset vaknar saknas
*Symbol som visar vilka rum som har aktivt alarm saknas
*Ställer man en spelare vid sängen för att kunna sänka ljudet med fysiska knapparna hänger inte de övriga länkade spelarna med
*Ologisk tidsinställning där plötsligt all ändring skall bekräftas med separat "spara" knapp vilket gör att inställningarna inte sparas om man lämnar menyn på "vanligt" sätt
*Har inte testat men antar att om internet kopplar ner så blir det ingen väckning alls?
Userlevel 2
Badge +1
Hej Earplugged,

Vi gör konstanta uppdateringar till appen så den nya versionen du ser nu kommer också att ändra form i framtiden.
I frågan om alarmet så spelar Sonos en egen "chime" om du inte har en internekoppling. Hemnätverket måste ändå vara igång för att detta skall fungera men du behöver inte ha internetuppkoppling.
I frågan om de andra alarmfunktionerna, kanske detta kommer med i framtid versioner av Sonos men för tillfället finns detta inte.
Userlevel 2
Badge
Känns som det saknas väldigt elementära saker inom de flesta områden så utvecklingsavdelningen verkar inte vara de mest kreativa.... eller väldigt konservativ ledning....
Vad är din roll på Sonos Alex? För du vidare synpunkter och idéer som framkommer på forumet till rätt personer på Sonos eller är din roll att vara "support" för nybörjare och felaktiga installationer? Tänker om det är någon vits att skriva på det svenska forumet då varken utvecklare eller beslutsfattare lär läsa här.... Vad ger bäst effekt?
Userlevel 2
Badge +1
Hej Earplugged,

Du kan vara säker på att all feedback vi får skickas vidare till utvecklingsavdelningen. Låt oss veta om du har några andra frågor vi kan hjälpa med.

Trevlig fortsatt dag!