Question

Vågar jag köpa nya Sonos produkter efter de senste nyheterna?

• 28 January 2020
  • 2 replies
  • 173 views

Hej,

Efter mycket funderande så köpte jag tillslut min första sonoshögtalare i December -19 Dee blev en Sonos one. Jag har förberett mitt hus för att sätta in takhögtalare och tänkte sätta connect amp och den nya amp. Som tur är så har jag inte köpt några beg connect amp som jag tänkte börja med. Det blir ju några stycken och då vill man ju att det ska hålla sig skapligt modernt systemet.
Men efter det senaste från Sonos så är jag starkt tveksam till att köpa de produkterna. Om inte grejerna ska hålla för ny mjukvara mer än 5 år så är det ju helt galet! Priserna på de nya förstärkarna har gått upp galet mycket och så mycket får man inte för de pengarna när jag jämfört med konkurrenter. 

Hur tänker ni på Sonos? Man bygger ju ut systemet allt eftersom och det känns inte genomtänkt alls! Funderar på att lämna tillbaka min Sonos one. 

2 replies

Userlevel 3
Badge +12

Hej Beja, 

Välkommen till vårt forum!

Visst kommer din Sonos One hålla mer än 5 år, absolut.

Det vi har som mål är att fortsätta supporta produkter i 5 år efter att vi slutat tillverka dem, dock så brukar det vara längre än det. 

De äldre produkterna som nu i Maj inte kommer kunna ta emot uppdateringar längre kan inte göra det tack vare att hårdvara som bland annat minne och processorer inte klarar av det längre.

Hej och tack för ert svar. 

Ditt svar är det jag läst i forumen och det klarnar inte speciellt mycket för mig ändå! 

Men jag och många med mig verkar det som tolkar det som att de äldre produkterna du pratar om är bara 5-6 år gamla och för mig är inte det gammalt. Köper man så dyra prylar så förväntar man sig att de ska fungera längre och det är ju inte hårdvaran i sig som är problemet utan processorer och minnen. Visst det är hårdvara men såpass borde sakerna klara tycker jag och dessutom så borde mjukvaran kanske inte vara så krävande. 

Men som sagt så känner jag oro för att satsa så mycket pengar och sen så är sakerna sega efter några år mjukvarumässigt. 

Reply