Answered

Triggar tv efter avstängning

• 21 December 2018
  • 5 replies
  • 114 views

Hej,

Sedan någon vecka tillbaks har jag problem med att tv:n startar igen efter avstängning.

Mitt system består av LG tv, Apple TV och en Beam och två One.

Apple TV är kopplad till vanlig hdmi ingång, Beam är kopplad till hdmi ARC. Använder Apples fjärrkontroll till styrning och det fungerar perfekt. Men när jag trycker vila stängs tv och Apple TV av men startar igen efter 20 sek. Efter två till tre försök förblir det avstängt.

Vad kan det vara som triggar igång systemet igen?
icon

Best answer by Nicklas75 21 December 2018, 20:20

Felet ligger inte på Sonos Beam!

Efter lite tester så verkar Apple TV vara boven i dramat.

Tack för snabb support.
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Nicklas75,

Välkomment ill forumet!

Detta låter märkligt att Beam skulle göra.

Har du testat koppla bort en enhet i taget och se om det är antingen Beam eller Apple TV?

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej Henrik,

Har provat lite av varje men kan inte hitta felet. Apple TV går ner i vila. Läst på forumet att det var en uppdatering som kom för lite sedan. Är det något i den som orsakar detta kanske?

Diagnostik: 263254067

Tagen direkt efter avstängning av systemet.

Tack.
Nicklas
Userlevel 3
Badge +14
Senaste info jag ser i Beam är att TV gick ned i standby och stängde av ARC i Beam.

Händer samma sak om du tar bort Apple TVn från HDMI-kontakten?
Om det inte hjälper, ta bort Beam från HDMI och se om det händer igen.

Händer det ändå efter du tagit bort alla HDMI-enheter måste det vara något i själva TVn.
Jag använder enbart Apple TV så den kan jag inte ta bort från hdmi.
Ska prova lite olika alternativ.

Problemet kan säkert vara någon annanstans än i Beam. Har en Apple TV till och den uppför inte sig på detta sätt, därav föll min tanke på att Beam kanske triggar igång tv:n igen.

Tack för hjälpen!!

Nicklas
Felet ligger inte på Sonos Beam!

Efter lite tester så verkar Apple TV vara boven i dramat.

Tack för snabb support.