Answered

Tappat ett rum

• 2 December 2018
  • 10 replies
  • 348 views

Jag har 3 rum, vardagsrum, kök och hall. Nu har vardagsrum försvunnit så bara de andra 2 rummen finns valbara. I vardagsrum har jag en playbase och en sub. I kör resp halls har jag en one. Någon som vet vad jag behöver göra för att få tillbaka vardagsrum?
icon

Best answer by Stefan Renold 3 December 2018, 18:16

Hej Henrik,
jag har inte gjort något men nu funkar allt igen :)
/Stefan
View original

10 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Stefan,

Välkomment ill forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej Henrik,
jag har inte gjort något men nu funkar allt igen :)
/Stefan
Hej,
nu har det hänt igen! Saknar "Vardagsrum". Diagnostik nr 519373776 //Stefan
Userlevel 3
Badge +14
Hej,
nu har det hänt igen! Saknar "Vardagsrum". Diagnostik nr 519373776 //Stefan

Jag ser både PLAYBASE och SUB i diagnostiken, och de spelar TV-ljud som det ser ut.
PLAYBASE har inte tappat anslutning på 8 dagar enligt diagnostiken.

Men i appen ser du endast Kök och Hall?

Kan du ta ett screenshot och ytterligare en diagnostik om det fortfarande är så?

Tack på förhand!
Hej, vardagsrum dök upp igen senare på kvällen igår. Lite störande att detta inträffar. Vad kan det bero på?
/Stefan
Userlevel 3
Badge +14
Hej, vardagsrum dök upp igen senare på kvällen igår. Lite störande att detta inträffar. Vad kan det bero på?
/Stefan

Hmm, kan se att den har problem att nå vissa tjänster, men det böre inte orsaka att den faller bort från kontrollern.
Om/när detta sker igen, skicka en diagnostik så snart du upptäcker att den är borta.
Starta sedan om endast WIFI-routern och se om den kommer tillbaka, om den gör det, skicka diagnostik, då ser vi förhoppningsvis vad som just hände.

Om den inte kommer med, starta om PLAYBASE, dra ut och sätt i strömmen bara, och om den kommer tillbaka, skicka en ny diagnostik.

Tack på förhand!
Hej,
nu är det dags igen. Har återigen tappat "vardagsrum". Endast kök och hall finns kvar.
Har tagit fram diagnostiken. Nr är 1316639517.
/Stefan
Userlevel 3
Badge +14
Om den fortfarande är borta från appen, testa starta om dein Inteno-router endast, och om den kommer med, skicka en till diagnostik är du snäll.
I fall den inte kommer med, vänligen försök få den kablad till router och se om den kommer med, och skicka diagnostik i så fall.
Hej,
jag startade om routen och nu funkar det igen. Alla rum syns i appen. Har också diagnostiserat. 803737158
Userlevel 3
Badge +14
Kanon!

Jag kan se i loggen att PLAYBASE inte fick tillgång till att ansluta av någon anledning
Möjligt att det bara var ett "spöke" i routern.

Men gör gärna samma sak om det händer igen och skicka en ny diagnostik så tar jag en titt.

Reply