Question

Symfonisk repeterar

• 7 September 2019
  • 9 replies
  • 131 views

Min symfonisk repeterar sig vid radiosändningar vilket är irriterande. Exempel: "Vädret idag blir 25 grader varmt och sol" kan repeteras ett par gånger innan sändningen fortsätter. Har inte det problemet på mina övriga Sonos-produkter utan bara på Symfonisk. Den körs ensam då den står i sovrummet. Använder TuneIn i Sonos. Har kört diagnostik, bekräftelsenummer 1166155685.

Tacksam för hjälp. I övrigt väldigt nöjd med Symfonisk.

Mvh Patrik

9 replies

Userlevel 3
Badge +10
Hej Patrik 001,

Välkommen hit!

Kan bara se uppspelnings fel från Mix Megapol via radio från TuneIn.
Testa att istället för TuneIn, lägga till RadioPlay till ditt system. Du går till: mer - lägg till musiktjänst, leta upp RadioPlay och lägg till den.
Försök spela upp härifrån istället.
Hej och tack Anton,

Det fungerade ett tag med din lösning 👍🏻, men nu har det börja strula igen. Kör Mix Megapol Göteborg från RadioPlay.

Körde diagnostik i morse, bekräftelsenummer 1219864211.

Med vänlig hälsning
Patrik
Userlevel 3
Badge +10
Hej igen Patrik,

Aj då, okej.
Nu ser det mer ut att ha med trådlösa störningar att göra.
Gör såhär, gå till: inställningar - system - nätverk - trådlösa inställningar - fortsättt fram till där appen ber dig skriva in lösenord för ett nätverk, gör inte det dock. Utan gå bakåt tills du får avbryt och välj den, sedan kan du ta och skicka ännu en diagnostik tack.
Hej Anton,

Ny diagnostik med bekräftelsenummer 1684124878.

Med vänlig hälsning

Patrik
Userlevel 3
Badge +10
Tackar.
Sätt SonosNet kanalen till 1 istället för 6.
Detta hittar du under system - nätverk med i Sonos appen.
Hej Anton,

Har bytat till kanal 1 men har fortfarande problem. Hade väckning på lördag med "Ring så spelar vi" kl 07:00. Väckningen gick bra men kl 07:40 så märker jag att sändningen har bytat till "Vakna". Ett program som gick tidigare då de säger "du lyssnar på Vaka och klockan är 05:40“. Körde en diagnostik, bekräftelsenummer 1201001234.

Stängde av, genom stopp, och tryckte på play igen. Då kom jag till "Ring så spelar vi" igen på aktuell tid. Körde en ny diagnostik, bekräftelsenummer 397258760.

Med vänlig hälsning
Patrik
Userlevel 3
Badge +10
Ja jag ser att trådlösa störningarna är fortfarande där och antagligen anledningen till varför väckningarna misslyckas.
Har du möjlighet att ändra kanalen i ditt wifi med?
Om det går så skulle vi satt den kanalen på 6 istället för 11 där den ligger nu.
Klicka här så finns det lite mer guidining på hur man gör för att byta i routern.

Hej Anton, 

Tack för informationen och ursäkta min sena återkoppling. I guiden hittade jag ett Youtube-klipp där de rekommenderade att flytta boostern om den stod nära routern. Har flyttat boostern ca 0,5 meter från routern. Har kört Sonos så en tid och det fungerar fint. Har inte behövt ändra kanal på routern.

Tack för hjälpen. 

Med vänlig hälsning 

Patrik 

Userlevel 3
Badge +10

Perfekt Patrik!

Härligt att höra. 

Kör på såhär då och skulle det vara något annat är det bara att höra av sig. 

Reply