Sticky Answered

Sveriges Radio funkar inte i Sonos - Nu löst

Hej,
Plötsligt kan jag inte spela upp Sveriges Radio Malmöhus. Får bifogade felmeddelande.
icon

Best answer by Henrik B 13 October 2017, 11:37

Problemet med Sveriges Radio skall nu vara löst igen och kanalerna skall gå spela igen.

Om ni fortfarande har problem skulle jag behöva följande information:

Skicka en diagnostik från Sonoappen precis efter du får felmeddelande.

Funkar P4 Plus?
Om det gör det, funkar P3?

Sedan ytterligare information:

Internetleverantör:
Postnummer:
Router/Modem (Märke och modell, gärna mukvaruversion om möjligt):

Tack på förhand och ursäkta besväret!

View original

45 replies

Exakt samma sak hände mig igår, gäller alla SR kanaler för mig...
Postat i annan tråd men ännu inget svar :(

https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/after-updating-the-sons-apps-i-get-the-follow-error-could-not-play-a25h-mps-m3u-the-file-is-in-a-unsupported-format-when-playing-my-favortie-danish-radio-stations-via-tunein-6790651/index1.html#post16153829
Samma problem för mig. I morse vaknade vi av en alarmton istället för av P4 Stockholm. Ingen Sveriges Radio kanal fungerar, dock andra utländska radiokanaler...?!
Samma problem för mig. Samma felmeddelande för all SR kanaler P1-P4 efter uppdatering av app . Övriga radiostationer som jag använder fungerar. Har skickat till supporten men inget svar ännu. Lyssnar mest på Sveriges Radio så systemet är i princip oanvändbart för mig just nu.
Får oxå felmeddelande vid försök att spela upp radio - 164-lo-mp3-m3u-filen vad ska jag göra?
Har samma problem men ett något varierat felmeddelande, 164-lo-mp3-m3u-filen.
Haft samma problem. Efter ett tag hoppade det hela dock igång utan att jag försökt åtgärda
Badge
Tack för era rapporter.

Vi har ett generellt problem som drabbar alla som försöker lyssna på SR stationer.

Vi jobbar tillsammans med Sveriges Radio att lösa problemet så snart som möjligt.

Uppdatering kommer så snart vi har mer information.
Vill inte vara trist, men som senior IT-konsult undrar jag hur ni arbetar med test? Pinsamt...:?
Få man meddelande automatiskt till sin mail när några nya kommentarer läggs i detta forum eller måste man själv gå in och kontrollera när ni lämnar ett svar/ny information

?
Badge
EJX wrote:

Vill inte vara trist, men som senior IT-konsult undrar jag hur ni arbetar med test? Pinsamt...:?

Dessvärre är det svårt att testa sig fri service outages :(
Badge
larsnorrbom wrote:

Få man meddelande automatiskt till sin mail när några nya kommentarer läggs i detta forum eller måste man själv gå in och kontrollera när ni lämnar ett svar/ny information?

Eftersom du har lämnat en kommentar kommer du få meddelande när tråden uppdateras.
Om du vill kan jag även skicka dig en epost om så önskas.
Badge
Vänligen testa igen då vi precis fått en uppdatering från Sveriges Radio att det bör vara löst.

Tack på förhand!
Sorry, fortfarande ingen kontakt, samma felmeddelande som innan ..
Samma fel fortfarande tyvärr
Badge
Peter1959 wrote:

Sorry, fortfarande ingen kontakt, samma felmeddelande som innan ..

angoyd wrote:

Samma fel fortfarande tyvärr

Tackar, jag jagar SR igen.
Hej, här fungerar det som det ska nu.
Badge
Futurebob wrote:

Hej, här fungerar det som det ska nu.

Tack för rapporten, det verkar väldigt svajigt för tillfället så vi jagar SR för mer information.
SR har inte fungerat på hela dagen och gör det fortfarande inte. Samma felmeddelande som nämnts av andra skriftställare
Hej, jag jobbar på Sveriges Radio och skulle vilja veta om det fungerar att lyssna på www.sverigesradio.se (när ni är på samma nätverk som er Sonos).

/Karolina
Badge
Karolina wrote:

Hej, jag jobbar på Sveriges Radio och skulle vilja veta om det fungerar att lyssna på www.sverigesradio.se (när ni är på samma nätverk som er Sonos).

/Karolina

Det fungerar både via er site och även Tune In.
Enligt senaste uppdatering från ert team är det något med CDN:en.

Vi undersöker vår sida också, kolla med Annika som bör vara uppdaterad.
Nu funkar det! Yeah!:D Tack alla som kämpat med att lösa problemet! Det betyder mycket för mig.
Ha en fortsatt fantastisk vecka. //M
Funkar inte hos mig. Kan inte spela upp 164-lo-mp3.m3u. Filen är i ett format som inte stöds.
Samma hos mig, ingen förbindelse med SR utan samma felmeddelande som innan ..
Samma här. Men felmeddelandet är ”Hittar inte station SRP1”
Nu är felmeddelandet. ”Kan inte spela upp P1 - hittade inte filen”. Vad göra?

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)