Question

Surround med play 1 eller one

• 11 January 2019
  • 1 reply
  • 207 views

Hej,

Har idag en beam med en sub och nu är det äntligen dags att utöka med antingen 2 st play1 eller 2 st sonos one för att få surround. Är dock lite tveksam vilka jag ska välja, så har läst runt lite och om jag förstår det hela rätt så är det samma ljudkvalitet på dom men play1 saknar röststyrning, touchkontroll och AirPlay2 stöd.

Finns det någon anledning att köpa sonos one och hur blir det med uppspelning av musik om man kör airplay2 till beamen?

Någon som har en sån här lösning som kan dela med sig hur dom upplever den?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Badge +2
Hej! Parar du Ones med Beam kam du inte köra AirPlay till dem och du kan inte använda Alexa på dem helller så One ger inget mervärde utöver Play 1 i det fallet. Däremot är skilllnaden i pris inte jättestor så jag skulle köpa One för att framtidssäkra lite. Du kan till exempel koppla loss One från 5.1 setup och använda på landet/husvagnen/altanen på sommaren och då ha nytta av Alexa eller kommande Google Assistent tilll exempel, för att sedan bonda dem igen till filmkvällar. One har mer processorkraft i sig som jag tror förbättrar ljudkvaliteten något och så ser de bättre ut med dina färganpassade galler.

Jag har mina tillsammans med Playbar så jag vinner dessutom Alexa i vardagsrummet eftersom One som surrounds till Playbar fungerar med Alexa