Question

Storytel saknas i Sonos

Have the Storytel service for Sonos been removed (in Sweden)? Unable to find it in available music services.

13 replies

Might be worth posting your question in the Swedish forum, for folks who might have greater knowledge to answer?

https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098
OK, one of the moderators is being sneaky, and moved this. Hopefully you'll get a better answer from other users who have access.
Userlevel 3
Badge +14
Hej nekhde,

Välkommen till forumet!

Storytel finns fortfarande som tjänst.

Kan du skicka en diagnostik från ditt system och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej,
diagnosnummer 105999202
Userlevel 3
Badge +14
Hej,
diagnosnummer 105999202

Storytel finns inte i USA som du är registrerad i.
Befinner du dig i Sverige eller USA?
Sverige, ska prova att ändra till Sverige. Tack
Hej, jag har också "tappat bort" Storytel från mina Sonos, både på PC och Android-appen, märkte det i går. Från vad jag kan se så är jag registrerad i Sverige och har alltid varit så. Några andra ideer på vad som gått snett?
Userlevel 3
Badge +14
Hej, jag har också "tappat bort" Storytel från mina Sonos, både på PC och Android-appen, märkte det i går. Från vad jag kan se så är jag registrerad i Sverige och har alltid varit så. Några andra ideer på vad som gått snett?

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej,

Från min diagnostiska information:
Ditt bekräftelsenummer är: 1640306257.
Userlevel 3
Badge +14
Hej,

Från min diagnostiska information:
Ditt bekräftelsenummer är: 1640306257.

I ditt fall verkar enheterna ha problem att ladda ned listan med musiktjänsterna.

Försök att göra en fullständig omstart av ditt nätverk, speciellt Asusroutern

1. Stäng av strömmen eller dra ur strömkabeln från modemet och routern.
2. Stäng av strömmen eller dra ur strömkabeln från resten av dina Sonos-komponenter.
3. Anslut strömkablarna på alla enheter i samma ordning, först modem, sedan router, sedan resten av dina Sonos-komponenter.

Det kommer att ta en stund för alla Sonos-enheter för att starta upp, men allt kommer att ansluta automatiskt som vanligt.

Skicka ytterligare en diagnostik om det är fortsatta problem.
Kan ej bläddra i Storytell förutom i topplistan
Diagnostik bekräftelse: 1479470736
Userlevel 3
Badge +14
Kan ej bläddra i Storytell förutom i topplistan
Diagnostik bekräftelse: 1479470736

Detta ser ut att vara kontorelaterat så vi skulle behöva få kontakt via telefon, så jag har skickat dig ett email med Ref# och kontaktuppgifter.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system, samt ha en dator till hands.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact

Vänligen ha ditt referensnummer som du har på mailen redo när du ringer oss.
Tack för supporten, omstart av routern verkade göra susen.

Reply