Question

Stort problem! Går ej att ansluta SONOS CONNECT.

• 21 December 2017
  • 2 replies
  • 497 views

Hej!

Jag har en SONOS CONNECT som vägrar att ansluta till mitt system hur jag än försöker. Tro mig, jag har testat precis allt!

Jag har ett system i BOOST config där en PLAYBASE är hårdkopplad med ethernetkabel som går via en switch och sedan till en router.
Utöver detta har jag en BRIDGE som förstärker signalen ca 5 meter från PLAYBASEN. Jag har även 2 st PLAY:1 som står i andra sidan av vardagsrummet i surround config med PLAYBASE. I mitt sovrum ca 12 meter bort har jag 2 st PLAY:1. Allt detta fungerar felfritt och var busenkelt att sätta igång.

Här kommer mitt problem:

Jag har en CONNECT står ca 3 meter från min BRIDGE och den vill verkligen inte ansluta till systemet.
Jag utför standarden med att ansluta en spelare, systemet hittar min CONNECT med rätt serienummer och hela faderullan. Jag trycker sedan på "Konfigurera denna spelare" och sedan tuggar "Vänta medan vi ansluter..."
Efter ca 10 sekunder från att CONNECT blinkar gult, så lyser ett fast vitt sken.
Nu kommer det roliga: efter en lång väntan med detta ändlösa tuggeri så visas: "Kan inte ansluta"....!!!

Jag har testat följande:

-Starta om spelaren
-Flytta spelaren närmare routern (då pratar vi ett par centimeter från enheten)
-Hårdkoppla CONNECT till min switch
-Hårdkoppla CONNECT till min router
-Hårdkoppla CONNECT till alla mina andra spelare (en åt gången)
-Fabriksåterställning av CONNECT
-Byta SONOS Net-kanal till alla de andra möjliga
-Stängt av allt annat trådlöst i hemmet som kan tänkas störa
-Återställt SONOS Controller
-Bytt ethernetkabel mellan cat5, cat5e & cat6

Någonstans här börjar jag bli skapligt less.

Finns det någonting mer jag kan göra, eller ska jag kasta enheten i väggen??

Tack!

Jag lägger till att jag har haft denna CONNECT rätt länge och har fungerat väldigt bra i alla år.

2 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej FredrikErnoffson,

Välkommen till vår community!
Verkar som att du har testat en hel del!
Skulle föreslå att ringa till vår support då du är hemma så kan vi ta en titt.
Vi har öppet måndag till fredag 10.00-18.00 på 020 120 3020

Tack på förhand!
Hej

Jag har samma problem och det har inte SONOS löst.

Hur löste du det Fredrik?

Tackar på förhand

Reply

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings