Question

Spotifyproblem

• 22 April 2019
  • 5 replies
  • 296 views

Sonos tappar anslutningen till Spotify. Antingen står det "hittar inte filen" eller "tappade anslutningen till Spotify" och så bläddrat den fram i spellistan. Emellanåt går det att spela låtar utan problem och ibland krånglar det konstant. Ofta spelar den några sekunder i början av låtarna.

5 replies

Userlevel 2
Badge +7
Hej aronluthman,

Välkommen till forumet!

Det där låter inget vidare, är det då du spelar spotify via Sonos appen? Eller spelar du direkt från Spotify appen till dina Sonos högtalare?
Skicka med en diagnostik efter nästa gång det händer och svara med numret här.
Tack, nä det förtar lite av nöjet med att spela musik minst sagt...
Det händer lite då och då, inte funnit någon tydlig orsak. Här är diagnostiknumret jag fick för senaste gången det inte fungerade.
1073256321
Userlevel 2
Badge +7
Tack för diagnostiken.

En bra början här vore att dra strömmen på alla dina Sonos produkter först och främst.
Koppla även bort din router från ström i minst en minut innan du kopplar på den igen.

Kan se att rummet som heter "wilmer" har väldigt svag signal till ditt trådlösa nätverk, den ligger på gränsen att ens kunna spela upp musik eller få kontakt. Men dina Sonos högtalare har bra anslutning mot varandra.

Börja med det jag skrev här ovanför, skulle det fortsätta att strula dock så skulle jag rekommendera att du kabelansluter minst en Sonos produkt till din router med en ethernet kabel.
Då kommer Sonos att ansluta som ett mesh system, de ansluter då först och främst mot den kabelanslutna produkten, är den för långt bort dock så ansluter de mot en annan Sonos produkt som har bra anslutning mot den som är kopplad med kabel.
Tack, ska prova under morgondagen.
Userlevel 2
Badge +7
Ja gör så och svara här med hur det gick!

Reply