Question

Spotify problem

Badge +1
Hej, Jag får felmeddelanden när jag spelar från Spotify att det inte går att hitta vissa spår, känns som det buggar sjukt mycket. Förutom detta så tappar jag kontakten med vissa högtalare i mitt hem även fast jag har en Sonos Boost

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

10 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Tryckykidssthlm,

Välkommen till forumet.
Kan du skicka en diagnostik till oss?
Här är instruktioner till detta:
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Posta det 7-siffriga talet du får som svar. Vi borde se var felet är i diagnostiken.
Badge +1
Hej,

Tack

7747299

/ Ola
Userlevel 2
Badge +1
Hej Ola,

Ser en hel del problem med systemet som borde gå att fixa. Delvis har inte alla spelaren börjat ansluta mot Boosten utan ansluter ännu mot Wifi nätet. Det är också en hel del trådlös störning i systemet som borde kunna ordnas också. Vi borde gå igenom lite Wifi inställningar tillsammans för att fixa detta. Kan du ringa vårt supportnummer då du är hemma så kan vi fixa detta?

Tel nummer:
020 120 3020
Öppettidet:
Mån-Fre: 10.00-18.00

Du kan ge oss detta ref nummer då du ringer: 170823-000596
Hej!
Jag har samma problem. Har skickat diagnostiken med nummer 7761703
Userlevel 2
Badge +7
Hej rusgre,
Det ser ut som att det strular för dig tack vare lite störningar i de trådlösa signalerna mellan ditt Sonos system och din router.
Skulle rekommendera att du byter ditt wifi's trådlösa kanal till 11, det ser inte ut som att något omringande nätverk ligger på den kanalen så du bör ligga helt själv på den då du väl har bytt.

Är du inte van vid att ändra dessa inställningar i din router så kan du kontakta din internet leverantör och be dem hjälpa dig eller så ringer du oss bara så kan vi försöka hjälpa dig med det.
Du når oss på tel nummer:
020 120 3020
Öppettidet:
Mån-Fre: 10.00-18.00
Jag har samma typ av problem med högtalare som hackar, stänger av. Funkar klockrent av och till för att sen plötsligt helt sonika dö.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Stigge,

Välkommen till forumet.
Kan du också skicka en diagnostik?

Tack på förhand!
7960689, funkar någorlunda i dag men vem har som sagt av en helt omöjlig lyssningssituation där ljudet vandrar mellan högtalare för att av och till upphöra helt...
Userlevel 2
Badge +1
Hej Stigge,

Verkar vara flera problem med systemet för tillfället vilket blir svårt att lösa via communityn, kan du ringa in till vår support hemifrån istället?
Numret är 020 120 3020 och samtalet är gratis.
Öppettider: Mån-Fre 10.00-18.00
Du kan ge oss följande referens: "171017-000846"

Tack på förhand!
Hej,

Fick detta problem när jag uppdaterde mjukvaran i min router, Netgear Nighthawk 8000. Har provat att byta kanal. Sonos tappar kontakt med spotify.
Har skickat diagnos, 8417786.
Med vänlig hälsning,
Patric