Spotify har slutat fungera med sonos?

När jag ska spela upp den låt kommer ett error meddelande där det står "the connection to spotify was lost"?
Detta har aldrig hänt innan och jag har alla senaste uppdateringar...

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

18 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Delamed,

Välkommen till forumet.
Kan du skicka oss en diagnostik enligt nedan?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Posta den 7-siffriga koden du får som svar!
Tack på förhand!
Problem löst via support. Ändring av dns och byte till hemnåtverk från offentligt.
Jag har samma problem!
Userlevel 2
Badge +1
Hej Erik,

Kan du också skicka oss en diagnostik så kan vi ta en titt?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Tack på förhand!
Hej,
Har samma problem. Tappar kontakten med Spotify. Skickat ett case: 822632184
Tack på förhand!
Userlevel 2
Badge +1
Hej Karl,

Du vekar ha flera accesspunkter eller en Wifi förlängare. I detta läga borde en Sonos enhet vara kablad till routern. Kolla följande:
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3025/~/systemkrav-f%C3%B6r-sonos

Pröva att kabla in en Sonos enhet till routern. Fungerar det då?
Hej,
Det stämmer har ett TP-Link Mesh WiFi system med 3 accesspunkter, vilket jag haft i ett år nu och det är först nu som detta problem uppstått. Vet inte om det faktum att jag köpte ytterligare 2 st Play:3or påverkade detta?
Spelar det någon roll vilken av de tre access punkterna som jag kopplar in en av mina Sonos enheter till?
Skulle det göra någon skillnad om jag köpte en Sonos Boost?
Hej!
Samma problem som ovanstående. Tappar kontakt med Spotify regelbundet sedan några veckor. Testat Radio från Tuneln nu, bättre än Spotify men klipper några sekunder då och då. Upplever att det blivit sämre på senare tid men möjligen började det då jag kompletterade med 2 st PLAY:1 i höstas. Har just skickat diagnostik: 1622278458
Mvh Gustaf
Hej,
Köpte en Sonos Boost i helgen och installerade den direkt i min Router och efter detta fungerar allt absolut perfekt.
Med vänlig hälsning,
Kalle
Userlevel 2
Badge +1
Hej Kalle,
Hej,
Köpte en Sonos Boost i helgen och installerade den direkt i min Router och efter detta fungerar allt absolut perfekt.
Med vänlig hälsning,
Kalle

Fint att höra, en Boost eller att kabla en Sonos enhet brukar fixa dessa problem.
Userlevel 2
Badge +1
Hej!
Samma problem som ovanstående. Tappar kontakt med Spotify regelbundet sedan några veckor. Testat Radio från Tuneln nu, bättre än Spotify men klipper några sekunder då och då. Upplever att det blivit sämre på senare tid men möjligen började det då jag kompletterade med 2 st PLAY:1 i höstas. Har just skickat diagnostik: 1622278458
Mvh Gustaf

Hej Gustaf,

Kolla din mail, vi skickade några frågor åt dig gällande detta problem. Delar ogärna info om ditt nätverk här på forumet.
Hej
Har liknande problem som ovan. Spotify och tunein fungerar varken genom sonos appen eller Spotify appen.
Userlevel 2
Badge +1
Hej
Har liknande problem som ovan. Spotify och tunein fungerar varken genom sonos appen eller Spotify appen.

Hej hagjonas,

Skicka också en diagnostik så ser vi hoppeligen var felet är:

Tack på förhand!
809052198
Userlevel 2
Badge +1
809052198

Hej Hagjonas,

Diagnostiken är tyvärr korrupt. Kan du pröva att skicka den en gång till?
Om den inte fungerar efter detta är det lättast om vi rings då du är hemma för en titt.

Tack på förhand!
Bekräftelsenummer 1253038286
Userlevel 2
Badge +1
Hej Hagjonas,

Gällande Spotify Connect borde uppkopplingen fixas genom att starta om alla högtalaren. För att fixa felet med att det inte fungerar genom Sonos så kan du pröva att starta om routern. Om detta inte fixar felet skulle jag rekommendera att ringa oss på 020 120 3020 då du är hemma så kan vi ta en titt.
Vi har öppet igen imorgon från 10.00 till 18.00

Tack på förhand!
Jag har samma problem
1080174190