Question

Spotify connect tappar anslutningen

• 4 January 2019
  • 9 replies
  • 359 views

Sonos Kan inte spela musik från Spotify. Låtarna avbryts och hoppar framåt i spellistan plötsligt. På skärmen kommer 2 meddelanden upp. Antingen står det: Kan inte spela upp ”Låtnamn” hittade inte filen.
Eller: Kan inte spela upp ”Låtnamn” förlorade anslutningen till Spotify

9 replies

Userlevel 3
Badge +13
Hej ErikTHN,

Välkomment ill forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
218266358
Userlevel 3
Badge +13
218266358

Tack!

Testa byt den trådlösa kanalen på ditt förlängade nätverk.
Båda är just nu på kanal 6 och det skapar en hel del störningar.

Tack på förhand!
Samma problem forfarande. Diagnostik nyss: 1283290065.
Har fabriksåterställt och installerat om på annan kanal. Köper inte att det är problemet. Spotify connect fungerar ju på andra enheter på det nätverket (multiroomhögtalare Samsung). Kapaciteten är inget problem då. Efter fabriksåterställningen fungerade det bra i några dagar sedan kom problemet tillbaka igen.
Userlevel 3
Badge +13
Samma problem forfarande. Diagnostik nyss: 1283290065.
Har fabriksåterställt och installerat om på annan kanal. Köper inte att det är problemet. Spotify connect fungerar ju på andra enheter på det nätverket (multiroomhögtalare Samsung). Kapaciteten är inget problem då. Efter fabriksåterställningen fungerade det bra i några dagar sedan kom problemet tillbaka igen.

Nu har du installerat Sonos på förlängaren?
Är detta en trådlös förlängare eller är det en kablad accesspunkt?

Har du möjlighet att kabla en av dina Sonos till Asus?
Det är en trådlös förlängare. Vad menar du med annan kanal?

Ej kablat, jag vill köra trådlöst. Signalstyrkan är hög så det bör inte vara en issue.
Nu ligger Sonos på 2,4 GHz via en extender. Innan körde jag utan extender.

Försökte att installera Sonos på 5 GHz nätverket på min Asus router men det gick inte. Vid installationsskedet när man ska byta till lokala nätverket "SONOS" kommer aldrig nätverket "SONOS" upp på telefonen, så installationen kan inte slutföras. Vid installation på 2,4 GHz kommer "SONOS" nätverket däremot upp på telefonen. Kan dett ha med saken att göra?
Userlevel 3
Badge +13
Tack för svar!

Sonos kan bara installeras på 2.4Ghz.

På grund utav naturen av ditt ärende så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårt support team via telefon.
Så jag har skickat dig ett email med Ref# och kontaktuppgifter.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact

Vänligen ha ditt referensnummer som du har på mailen redo när du ringer oss.
@Henrik B - kanske till hjälp i analysen:
Jag har upptäckt att mitt problem verkar kopplat till när jag kör en spellista (antingen genom SONOS-appen eller Spotfy-appen) där låtarna är nerladdade (alltså en "offline-spellista"). Kör jag en spellista som är 100% online har jag inga avbrott.
Userlevel 3
Badge +13
@Henrik B - kanske till hjälp i analysen:
Jag har upptäckt att mitt problem verkar kopplat till när jag kör en spellista (antingen genom SONOS-appen eller Spotfy-appen) där låtarna är nerladdade (alltså en "offline-spellista"). Kör jag en spellista som är 100% online har jag inga avbrott.

Tackar, japp, offlinefiler går inte spela via Sonos eller Spotify Connect, se tex: https://support.spotify.com/se/listen_everywhere/on_speaker/i-cant-get-spotify-to-play-on-my-speaker/

Reply

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings