Spotify

• 26 December 2017
  • 15 replies
  • 364 views

Helt plötsligt slutade Spotify att fungera... Har tagit bort tjänsten och försökt lagt till den igen och då står det att jag saknar internetanslutning när jag försöker lägga till Spotify.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

15 replies

Jag fick precis suverän service av Sonos som löste detta problemet för mig. Det var ett DNS server problem som åtgärdades genom att ändra DNS server i min router (WAN inställningar) från automatiskt till manuellt och ange googles server 8.8.8.8.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Joakim,

Synd att höra. Verkar som att någon inställning är helsned i detta fall. Kan du ringa in till oss med en dator till hands så kan vi ta en titt med fjärranslutning?
Vårt nummer: 020 120 3020
Öppettider: 10.00-18.00 Måndag- Fredag
Hej! Nej, systemet fungerar fortfarande och Spotify finns inte ens som men möjlighet att lägga till...
Userlevel 2
Badge +1
Hej Joakim,

Du verkar inte ha ett Spotify konto konfigurerat i Sonos. Kan du gå till "mer" och sedan välja "lägg till musiktjänster"
Får du systemet igång efter detta?

Tack på förhand!
Detta är koden jag fick upp när jag skickade in diagnostik: 1255900353
Userlevel 2
Badge +1
Har exakt samma problem som ni beskriver. Har typ testat allt...Hej har exsakt samma problem här 😞 det har varit i över ett halvår nu...

Samma svar till er, vi kollar gärna men kan inte se vad felet är om ni inte skickar in en diagnostik.
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv
Svara med den 7-siffriga koden ni får som svar.

Tack på förhand!
Har exakt samma problem som ni beskriver. Har typ testat allt...
Hej har exsakt samma problem här 😞 det har varit i över ett halvår nu...
Userlevel 3
Badge +9
Hej andnil,

Då du skickar du in en diagnostik och svara med numret här!
Se länken nedanför om du behöver hjälp med hur man skickar en diagnostik:
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv

Testa även det som Henrik skrev här ovanför med, gör en omstart av router och alla Sonos produkter och ha dem bortkopplade från ström i en minut innan du kopplar tillbaka dem.
Hej Hej... jag har samma problem! ?
Userlevel 3
Badge +14
Jag har samma bekymmer (1031677681)
Jag har inte Spotify i min controller app för androind, och jag kan inte lägga till musik tjänsten spotify.
Jag kan heller inte välja högtalarna i spotify de finns att välja men går inte att skicka musiken till dem..

Tror vi behöver göra samma sak här, testa en omstart genoma tt bryta strömmen på både PLAYBAR och PLAY:1, gör det även på din Asusrouter är du snäll.

Tack på förhand!
Jag har samma bekymmer (1031677681)
Jag har inte Spotify i min controller app för androind, och jag kan inte lägga till musik tjänsten spotify.
Jag kan heller inte välja högtalarna i spotify de finns att välja men går inte att skicka musiken till dem..
Userlevel 3
Badge +14
Jag har fortfarande problem... 8280262

Skulle du kunna testa starta om både router och Sonos en gång och testa igen?
Om det fortfarande felar skulle jag vilja att du slår en signal.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact
Jag har fortfarande problem... 8280262
Userlevel 3
Badge +14
Hej och välkommen till forumet athorell!

Har du fortfarande problem att lägga till Spotify?
Skicka i så fall en diagnostik från Sonosappen är du snäll.