Question

Sonos tappar kontakt hela tiden

• 9 April 2019
  • 3 replies
  • 252 views

Diagnostik: 480989022

Vi använder SONOS på gymmet, senaste dagarna så tappar Sonos kontakt med internet hela tiden och musiken slutar såklart och sen sätts det inte igång. Vi måste starta om och sätta igång igen och det blir ett stort problem då vi har musik under helgerna när ingen personal är på plats och musiken slutar om och om igen.
Vi har uppdaterat till senaste men efter att vi gjort det så tappade sonos kontakt igen.

Vi har inte ändrat något ang anslutningen utan datorn är kopplad med nätverkskabel precis som förut.

fel log: tisdag, 9 april 2019 - 07:51 Amsterdam, Berlin, Bern, Rom
Kan inte bläddra musik

Nu får jag även upp att jag inte kan lägga till Spotify konto......

3 replies

Userlevel 3
Badge +14
Diagnostik: 480989022

Vi använder SONOS på gymmet, senaste dagarna så tappar Sonos kontakt med internet hela tiden och musiken slutar såklart och sen sätts det inte igång. Vi måste starta om och sätta igång igen och det blir ett stort problem då vi har musik under helgerna när ingen personal är på plats och musiken slutar om och om igen.
Vi har uppdaterat till senaste men efter att vi gjort det så tappade sonos kontakt igen.

Vi har inte ändrat något ang anslutningen utan datorn är kopplad med nätverkskabel precis som förut.

fel log: tisdag, 9 april 2019 - 07:51 Amsterdam, Berlin, Bern, Rom
Kan inte bläddra musik

Nu får jag även upp att jag inte kan lägga till Spotify konto......

Spelar ni musik från musikbibliotek som ligger på en dator?
Vad jag ser så spelar endast Bärbar, sedan 20 minuter ungefär, innan det var det någon som tryckte på pause på själva högtalaren 9-10 timmer sedan.
Har ni testat att starta om routern?

Försök att göra en fullständig omstart av ditt nätverk:

1. Stäng av strömmen eller dra ur strömkabeln från modemet och routern.
2. Stäng av strömmen eller dra ur strömkabeln från resten av dina Sonos-komponenter.
3. Anslut strömkablarna på alla enheter i samma ordning, först modem, sedan router, sedan resten av dina Sonos-komponenter.

Det kommer att ta en stund för alla Sonos-enheter för att starta upp, men allt kommer att ansluta automatiskt som vanligt.

Skicka ytterligare en diagnostik om det är fortsatta problem.
Vår tekniker har testat att starta om hela vårt nätverk men problemet kvarstår
Diagonostik: 1108997413

Vi spelar från SONOS SPELLISTA eller ibland från Spotify Spellista.
Går det att spela offline? Så man slipper detta problem?
Userlevel 3
Badge +14
Vår tekniker har testat att starta om hela vårt nätverk men problemet kvarstår
Diagonostik: 1108997413

Tack för svar!

På grund utav naturen av ditt ärende så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårt support team via telefon.
Så jag har skickat dig ett email med Ref# och kontaktuppgifter.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact

Vänligen ha ditt referensnummer som du har på mailen redo när du ringer oss.

Reply