Question

Sonos slutar att spela

• 19 December 2018
  • 2 replies
  • 469 views

Hej

Jag har haft mina sonos-enheter i flera år nu och aldrig några problem. Men de senaste dagarna har det börjat strula vilket är väldigt irriterande. Helt plötsligt slutar de att spela mitt i en låt. Den kan spela några låtar för att sedan helt plötsligt sluta. Nästa gång när jag försöker starta spelar den i 2-3 sekunder för att sedan tystna. Problemen är när jag streamar från Spotify men aldrig några problem med radio via Tunneln.
Ibland kommer följande meddelande upp i sonosappen (iphone) "Uppspelning från Spotify stoppades eftersom uppspelning startades från ett annat rum eller en annan enhet. Spotify begränsar antalet samtidiga ljudstream som du kan nå från dess tjänst".
Detta kanske är relaterat till Spotify men meddelandet kommer upp i sonosappen och har aldrig skett tidigare. Det finns inga andra enheter som startar någon musik i ett annat rum heller. Vårt Spotify konto är ett familje konto med flera användare men det är ingen som varit inne och valt någon musik när detta inträffat.

Någon som vet vad som är felet?

/Johan

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

2 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Johan E,

Välkomment ill forumet!

Detta meddelande kommer upp när någon annan använder ditt konto, utanför Sonos.
Alltså samma Spotifykonto på en mobil, surfplatta eller dator tex.
Se till att ni har lagt till alla familjemedlemmars konto i Sonos och se till att ni använder rätt konto.
Se Denna Länk för mer information om det.
Tack för tipset.
Jag har kikat på länken och gjort lite ändringar. Får se om det hjälper.

Mvh

Johan