Answered

sonos play 5

• 1 February 2019
  • 6 replies
  • 142 views

Tjenare har en sonos 5 men jag kan inte koppla in den på mitt närverk på jobbet efersom det är spärat tydligen
finns den nån lösning ?
och inte använda mobilen som nätverk
icon

Best answer by Henrik B 1 February 2019, 10:18

Hej tobbyg88,

Välkommen till forumet!

Ja och nej, det går att ställa in så du kan använda ljudkabel och på så sätt använda den utan nätverk.
Men för att ställa in detta behöver du nätverket är jag rädd.

Autouppspelningsfunktionen för linjeingången ger dig möjlighet att automatiskt spela upp musik när en signal skickas till linjeingångsporten.

Autouppspelning är som standard inte aktiverat. Aktivera Autouppspelning genom att göra så här:

Använda Sonos Controller-appen för iOS eller Android:

På menyn Mer, välj Inställningar > Rumsinställningar och välj den Sonos-komponent du har linjeingången ansluten till.
Tryck på Linjeingång > Autouppspelningsrum och välj namnet på spelaren från menyn Autouppspelning.

Se denna länk för mer information om hur du använder linjeingången.
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

6 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej tobbyg88,

Välkommen till forumet!

Ja och nej, det går att ställa in så du kan använda ljudkabel och på så sätt använda den utan nätverk.
Men för att ställa in detta behöver du nätverket är jag rädd.

Autouppspelningsfunktionen för linjeingången ger dig möjlighet att automatiskt spela upp musik när en signal skickas till linjeingångsporten.

Autouppspelning är som standard inte aktiverat. Aktivera Autouppspelning genom att göra så här:

Använda Sonos Controller-appen för iOS eller Android:

På menyn Mer, välj Inställningar > Rumsinställningar och välj den Sonos-komponent du har linjeingången ansluten till.
Tryck på Linjeingång > Autouppspelningsrum och välj namnet på spelaren från menyn Autouppspelning.

Se denna länk för mer information om hur du använder linjeingången.
ja måste ansluta men kan jag göra en nätverk med mobilen och sen installera den och sen koppla ifrån och sen spela med 3.5mm utaget ?
Userlevel 3
Badge +14
ja måste ansluta men kan jag göra en nätverk med mobilen och sen installera den och sen koppla ifrån och sen spela med 3.5mm utaget ?

Det går, men då måste du ha en till telefon/surfplatta som du styr ifrån.
Så sätt upp hotspot på en telefon, sen styr från en annan.
jo men måste högtalaren vara ansluten på nätverk för att fungera via 3.5mm ?
Userlevel 3
Badge +14
jo men måste högtalaren vara ansluten på nätverk för att fungera via 3.5mm ?

Inte om du ställer in Autouppspelningen, men du måste som sagt anävnda ljudkabeln hela tiden då.
tack fick det och funkar på nåt vänster den var ansluten via nätverket på nån konstit sätt via min padda och nu kan jag spela via 3.5mm både padda och dator awsome