Question

Sonos PLAY: 1 byter låt av sig själv

• Contributor I
  • 1 reply
Hej! Jag har inte haft min Sonos PLAY: 1 i mer än några dagar, redan när jag installerade systemet så kom problemet. När jag sätter på en spellista eller vad som helst på Spotify byter min Sonos låt efter ca 10sek, sen byter den låt igen, och igen. Finns det något sätt att få bort detta eftersom det är irriterande att inte kunna lyssna på en hel låt innan det byter av sig själv och fortsätter byta låt tills jag pausar musiken. Hur ska jag gå tillväga för att lösa problemet?
Tack på förhand!

3 replies

Userlevel 2
Badge +11
Hej ViolaM

Välkomment ill forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej! Nu har jag skickat idagnostiken, nummer: 545855678
Userlevel 2
Badge +11
ViolaM wrote:

Hej! Nu har jag skickat idagnostiken, nummer: 545855678

Tackar!

Det är en hel del problem mellan Asus och PLAY:1, står de långt ifrån varandra?
Eller tjocka väggar mellan möjligtvis?

För att utesluta om det är WIFI eller något annat, skulle du kunna koppla den med kabel till Asusroutern och testa spela och se om det fungerar bättre?
Om det gör det kan du även testa ändra trådlösa kanalen i Asus, och om du ahr en router/modem från leverantören med för att minska trådlösa störningar.
Nu vet jag inte vad du har fölr Asusmodell, men här är en bra generell guide: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.630668/trimma-router-tips-expert

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings