Question

Sonos One stänger av sig vid uppspelning via Spotify Connect

Badge
Har haft detta problem sen jag köpte dom i höstas, nu vill jag få ett stopp på detta.
Kör musik via Spotify Connect (oftast från stationär dator eller mobilen) men allt som oftast så stänger den av sig utan att återkoppla. Bara helt dött! Detta händer allt från 5 - 20 ggr om dagen! Jag har bra wifi, högtalarna står ca 50cm och 3 meter från router. Ska dock säga att om jag kör via Sonos appen så funkar det felfritt, kan spela hela dagen utan avbrott. Så det bör inte vara något wifi/router-problem. HJÄLP mig annars lämnar jag tillbaka dom

9 replies

Userlevel 1
Badge +1
Hej Monka,

Kan du skicka oss en diagnostik?
Här är instruktioner till detta:
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
Badge
Ditt bekräftelsenummer är: 8406377.
Userlevel 1
Badge +1
Hej Monka,

Är du bekant med hur man byter Wifi kanal i routern?
Det är väldigt packat med andra nätverk på kanal 1 som du använder för tillfället.
Kan du logga in på routern och ändra Wifi kanal till nr 3?
Om du inte är bekant med hur man gör detta får du gärna ringa oss på 020 120 3020 då du är hemma!

Tack på förhand!
Badge
Kan absolut byta till kanal 3.
Tror att jag testat det förut.
Men då det funkar utmärkt att spela upp via Sonos appen på kanal 1 utan att den stänger av sig så ser jag inte riktigt hur det skulle hjälpa. Men testar såklart!
Badge
Hej Alex, Nu tycker jag mig ha testat en längre tid efter att bytt till wifi kanal 3 enligt önskemål från dig. Märker en liten förbättring men det är fortfarande så att uppspelningen stängs av flera gånger om dagen. Har fört notering om det och i snitt är det ca 4-5 ggr om dagen! Bifogar en bild på placering av Sonos och router och som tillsynes ska ju det inte vara något problem! Så vad är nästa steg?
Userlevel 1
Badge +1
Hej Monka,

Hur fungerar enheten om du helt enkelt flyttar ner den på golvet en liten stund? undrar om det är fönstret som stör kopplingen (glasytor dåliga för Wifi).

Skicka gärna också en ny diagnostik då du hinnner.

Tack på förhand!
Badge
Alltså måste tyvärr meddela att flytten av högtalaren från fönstret gav inget resultat. skickar ny diagnostik nr: 8499758
Ny placering av högtalarn 1 meter från fönster och ca 1,5m från router!
Badge
Vad händer med felsökningen?
Jag har fortfarande stil. Skickar ny diagnostik
bekräftelsenummer är: 1833501469
Userlevel 1
Badge +1
Hej Monka,

Ursäkta sent svar.
Din router verkar köra på Wifi kanal nr 6. Var kanal nr 3 inte ett alternativ eller har den hoppat över av sig själv?
Du kan också ringa oss då du är hemma på 020 120 3020 och be om Alex då du ringer.
Numret är gratis och våra öppettider är 10.00-18.00.

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings