Answered

Sonos one röststyrning

• 2 December 2017
  • 4 replies
  • 3635 views

Känner mig besviken, har succesivt byggt ut mitt sonossystem och tänkte nu köpa till 2 sonos play 1. Men då man säljer sonos one med röststyrning så verkade ju detta vara ett vettigt alternativ. Installerar högtalarna hemma och klickar på röststyrning i appen och det står då att tjänsten inte är tillgänglig i Sverige. Bra ide att kränga något för 500:- mer utan att det finns stöd för det. I sonos appen gör man dessutom reklam för att använda röststyrning. Inte ok. Ingen info någonstans om det inom rimlig tid kommer att finnas möjlighet att använda röststyrningen. Har jag kastat pengarna i sjön?
icon

Best answer by Henrik B 4 December 2017, 11:24

Hej och välkommen till forumet Uromastyx!

Det stämmer, Amazon har inte släppt Alexa i Sverige ännu tyvärr.
Enligt Amazon skall det komma under 2018, men ett mer specifikt datum har vi i dagläget tyvärr inte.

Sonos One är i dagsläget förberedd för röststyrning, dock finns det ett par trix för att få det att fungera men tyvärr inget vi ger mer support för.
Ett par googlesökningar eller en djupare titt i forumet bör få dig på rätt spår dock.
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 3
Badge +14

Enligt Amazon skall det komma under 2018, men ett mer specifikt datum har vi i dagläget tyvärr inte.

Sonos One är i dagsläget förberedd för röststyrning, dock finns det ett par trix för att få det att fungera men tyvärr inget vi ger mer support för.
Ett par googlesökningar eller en djupare titt i forumet bör få dig på rätt spår dock.
Nu när Amazon släppt både Echo/Alexa samt Music Unlimited i Sverige (sedan i fredags) vad är Sonos kommentar? Knäpptyst överallt jag letat. Kan ni bekräfta något nu?

Ping ping! Alexa finns nu i Sverige?

Userlevel 3
Badge +14
Ping ping! Alexa finns nu i Sverige?

Det stämmer, de har "smyglanserats" på Engelska i Sverige nu.
Vi jobbar fortfarande på att få Alexa röststyrning till Sonos i Sverige så snart som möjligt. Vi har inte några ytterligare detaljer att dela med oss av för tillfället är jag rädd.

Håll ögon och öron öppna dock!