Question

Sonos One poppande bas

Badge
  • Contributor I
  • 9 replies

Hej! Basen på min sonos one ger ifrån sig ett ”poppande” ljud vilket är väldigt irriterande. Detta har pågått ett tag men nu har de blivit ännu värre. Vad är de som är fel?

13 replies

Userlevel 3
Badge +12

Hej pex ,

Välkommen till vårt forum!

Okej, är det varje gång du startar en låt eller då du pausar en låt? Finns det något mönster för när det händer? 

Nästa gång det händer, skicka in en diagnostik och svara med bekräftelsenumret här. 

Badge

De kan hända från och till under en hel låt beroende på vad de är för bas i låten. Diagnostik nr: 849450691

Badge

diagnostik: 1806169563

Här är de riktigt dåligt

Userlevel 3
Badge +12

Tackar.

Okej, kan inte se något direkt i loggen för din Sonos One.

Ser att loudness är på slaget för den, om du testar slå av den inställningen samt trueplay för din Sonos One, blir det bättre då eller samma? 

Klicka här för hur man justerar loudness.

Och här för Trueplay.

Badge

Stänger jag av både loudness och tureplay så blir de bättre men då försämras ljudkvalitén jättemycket i övrigt. Om jag bara slänger av trueplay blir de lite bättre men långt ifrån bra.

Userlevel 3
Badge +12

Okej så med det “poppande” ljudet blir det bättre och händer inte lika ofta om du slår av trueplay och loudness? 

Badge

Precis men utan loudness blir ju ljudet väldigt dåligt. Oavsätt vilket jag väljer är de ju nånting som inte blir bra.

Userlevel 3
Badge +12

Nej okej.

Men ta och fabriksåterställ den och installera om den, kolla sedan hur det verkar med ljudet och återkom med svar.

Badge

Nu har jag fabriksåterställt den och gjort trueplay igen men de är precis samma som de va innan.

Userlevel 3
Badge +12

Okej, även om du avaktiverar trueplay? 

Badge

Ja precis

Userlevel 3
Badge +12

Nej okej.

Då verkar det vara ett hårdvarufel i din Sonos One.

Skickar ett E-mail till dig så fortsätter vi där. 

Badge

Tack för hjälpen👍🏻

Reply