sonos one gen 2 mikrofonen funkar inte

• 5 March 2020
  • 3 replies
  • 110 views

Hej

har installerat en sonos one gen 2 och får,inte lampan till mikrofonen att tända händer inget när man trycker på mikrofonen i övrigt fungerar den hyfsat bra

blir också ett konstigt missljud när man har kört truplay i form av att basen bubblar till lite då och då

mvh

Björn

3 replies

Nalle556,

Mikrofonen och dess LED-lampa fungerar endast när en röstassistent är installerad på högtalaren (t.ex. Google eller Alexa).  Du kan göra det från "Inställningar / tjänster / röst" i Sonos-appen.  För att hantera din bullriga högtalarproblem rekommenderar jag att du spelar Trueplay Ställ in högtalaren med en Apple iOS-mobilkontroller.  Gå till "Inställningar / System / [Speaker Room Name]" för att ställa in högtalaren till sin nuvarande plats.

Hej Ken

tack för svar det ska jag testa, jag köpte en Move samtidigt så jag såg att mikrofonen fungerade att sätt på och av utan någon ga så därför jag trodde att den inte fungerade på sonos one

Sonos Move fungerar annorlunda genom att den har automstic trueplay-inställning och den använder mikrofonen för att ställa in sig själv i ett rum,

Sonos one har manuell truplay-inställning med en mikrofon från en Apple iOS-enhet istället och dess mikrofon används bara när en vouceassistent läggs till högtalaren.

Reply