Sonos One Gen 1 - Blåst på konfekten...

• 8 March 2019
  • 4 replies
  • 1405 views

Hejsan Sonos.
Jag kan ju inte bli annat än lite upprörd av att ni lanserar en nyversion av Sonos One innan ni ens har fått igen den viktigaste funktionen(erna) i den första generationen; Google Assistant, Alexa i Sverige.
Här har man suttit med två högtalare som inte har haft utlovade tjänster igång i Sverige sedan lansering av Sonos One.

Läser nu att gen 2 ska ha mer minne etc. vilket i min värld betyder att Sonos One Gen 1 inte klarar av att köra Google Assistant...
Betyder det här att jag har köpt två Sonos One helt i onödan då?
Hur tänker ni kompensera oss som faktiskt köpt Sonos One istället för play (som hade varit bättre köp då)?

4 replies

Userlevel 3
Badge +9
Hej ashif,
Det har aldrig lovats att Alexa skulle vara tillgängligt i Sverige med Sonos, om man beställer från vår hemsida så varnas man även för detta och en lista visar länder där Alexa är tillgängligt just nu.

Lägger med ett urklipp hur det ser ut.
Sonos Alexa dosen´t work in Sweden, Sonos made it clear that it would be running end of 2018. Feel that Sonos has fooled me.

Hur får man Alexa att fungera med Sonos? Utan att koppla sig till amazon USA osv. Känner att man bliv lurad av Er kampanj med att Alexa i Sverige skulle fungera slutet av 2018.
Hej Henrik!
Hur får man Alexa att fungera med Sonos? Utan att koppla sig till amazon USA osv. Känner att man bliv lurad av Er kampanj med att Alexa i Sverige skulle fungera slutet av 2018.
Userlevel 3
Badge +14
Sonos One Gen1 klarar både Alexa och Google Assistant.

Reply