Question

Sonos och Asus Lyra Trio

• Contributor I
  • 1 reply
Jag har just installerat Asus Lyra Trio meshnätverk men när jag ska flytta över högtalarna från mitt gamla WiFi till Lyra så hittar inte Sonosappen högtalarna. Jag har kopplat nätverkskabeln till första noden i Lyranätverket men den hittar ändå inte den högtalaren. Hur ska jag göra för att installera högtalarna?

3 replies

Userlevel 2
Badge +11
Hej DanneE,

Välkommen till forumet!

Finns gamla nätverket kvar eller är det avstängt?
Om det är kvar, stäng av det.
När det gäller meshnätverk eller range extenders rekommenderar vi att man har minst en kablad spelare, men det kan fungera i meshen med.

Sätt en högtalare ansluten till första noden igen med nätverkskabel.
Starta om alla Sonos
Se till att alla rummen kommer med i appen.
Gå sedan till Inställningar, Avancerat, Trådlösa inställningar.
Gå igenom den guiden och om lösenordet är rätt kommer det stå att du kan koppla bort kabeln igen.
Hej Henrik,

Tack för snabbt svar.
Det gamla nätverket finns kvar. Jag ställde frågan även till ASUS och dom svarade att jag skulle brygga teliaroutern (aktivera DMZ enligt Telia). Jag gör det, stänger av nätverket och provar enligt dina instruktioner.
Om man senare, när installationen är klar, behöver ha en högtalare kablad. Behöver det vara till den första noden eller går det bra med någon av de andra?
Userlevel 2
Badge +11
Kanon!

Vi rekommenderar att ha den i första noden, eller via switch om du har det installerad i första noden.

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings