Question

Sonos Connect hackar

Badge
Hej. Har kört Sonos sen 2012. Inga stora problem hittills förrän nu.

När jag ska gruppera min connect med t.ex. Någon av mina play1 så hackar musiken i connect medands den spelar som vanligt i de andra enheterna. Tar bort gruppering och det spelar som vanligt igen på connect.

Connect är kopplad med nätverkskabel medands två play1 går trådlöst.

Någon som har eller har haft samma problem?

Mvh Fralle

29 replies

Userlevel 3
Badge +10
Hej Frallebanan

Välkommen hit!

Skulle du kunna skicka in en diagnostik medan Connect och dina två Play:1 är grupperade och spelar musik ?
Instruktioner hittar du här.
Glöm inte att skicka med bekräftelsenumret här med.
Badge
Hej Tack så mycket :)

Har gjort diagnostik: 742317716

Mvh Fralle
Userlevel 3
Badge +10
Tack för diagnostiken.
Kan inte se något fel i uppspelning för din Connect, är det alltid då den är grupperad med någon annan högtalare som det hackar?

Testa isåfall att fabriksåterställa den och installera om den.
Instruktioner för detta hittar du här

Medan du återställer och ominstallerar så kan det vara lättast för dig om du har en Play:1 temporärt kabelansluten tills din Connect är installerad igen.
Badge
Tack. Ska testa att återställa.

När jag har connect gruppera med en play1 hackar det i connect.
När jag har connect grupperad med två play1 hörs inget ljud alls från connect. Men play1orna spelar på som vanligt.
Badge
Det fungerade inte med en återställning. Har även installerat om hela systemet.

Diagnostik Connect + Play1 + Play1: 885355499

Diagnostik Connect + Play1: 683748381

Diagnostik Connect: 839832335 (Musiken slutade spela/hackade till när jag körde diagnos)
Userlevel 3
Badge +10
Okej, det konstiga är att inget direkt fel dyker upp. Kan vara något med Connecten.
Sista grej vi provar, om du kabelansluter en av dina Play:1 istället och har Connect trådlös och försöker spela alla tillsammans är det samma eller bättre då?
Badge
Hej! Har just nu kopplat in min gamla bridge och har den ansluten med nätverkskabel. Det är samma problem.

Upplever även lite smålagg när jag endast kör connecten.

Här kommer diagnos med allting grupperat: 2003004755
Badge
Testat runt lite.

När jag spelar med Connecten och kopplar på andra enheter så slutar Connecten att spela/laggar medans mina två Play1 spelar felfritt.

När jag spelar med någon av Play1 och kopplar på Connecten så fungerar det klockrent.
Userlevel 3
Badge +10
Okej.
Gå då i Sonos appen till: mer - inställningar - avancerat - ljudkomprimering och byt till komprimerat istället för okomprimerat.
Badge
Tack, det löste problemet!
Userlevel 3
Badge +10
Härligt att höra !
Hej har samma problem dock hjälper inte ovanstående.
1719812385
Userlevel 3
Badge +10
Hej LTERIK,

Välkommen hit!

Är det Kök eller Kontor det gäller?
Hej LTERIK,

Välkommen hit!

Är det Kök eller Kontor det gäller?

Kontor
Userlevel 3
Badge +10
Okej.
Om du tar bort andra ethernet kabeln till Kontor, så det bara är en ethernet kabel till Kontor från nätverket.
Blir det någon skillnad då?
Ska testa!

Återkommer, Tack så länge!
Userlevel 3
Badge +10
Bra!
Hör av dig med hur det verkar.
Okej.
Om du tar bort andra ethernet kabeln till Kontor, så det bara är en ethernet kabel till Kontor från nätverket.
Blir det någon skillnad då?

Ingen skillnad verkar det som, funkar hackigt när jag spelar från endast kontor och så fort jag lägger till ett rum till så slutar det ljuda.
Userlevel 3
Badge +10
Okej, så även om du bara spelar mot Connect som är kabelansluten så krånglar det i uppspelningen?
Ta och fabriksåterställ den och installera om den och kolla om det blir bättre.
Instruktioner hittar du här.
Hjälpte inte...
Userlevel 3
Badge +10
Nej okej.
Om du tar bort ethernet kabeln helt och kör den trådlöst, är det någon skillnad då? Eller samma?
samma...
Userlevel 3
Badge +10
Okej.
Då är det själva Connecten som inte fungerar som en ska.
Har skickat ett E-mail till dig angående detta, svara där är du snäll.
Badge
Hej igen. Efter att det fungerat felfritt ett tag så upplever jag smålagg igen när jag spelar med Sonos Connect. Ibland slutar det spela i någon millisekund och ibland avbrott på ca 1 sekund.

Diagnos 1829663119

MVH Fredrik
Userlevel 3
Badge +10
Hej igen. Efter att det fungerat felfritt ett tag så upplever jag smålagg igen när jag spelar med Sonos Connect. Ibland slutar det spela i någon millisekund och ibland avbrott på ca 1 sekund.

Diagnos 1829663119

MVH Fredrik

Hej igen Fredrik,

Okej. Och gäller det fortfarande uppspelning från det som är kopplat till din Connect?

Reply