Answered

sonos byter låt mitt i uppspelning från Spotify

Mina Sonos enheter har helt plötsligt börjat byta låt under spelning från Spotify. Jag har inte gjort några förändringar av inställningar eller nätverk utan det bara började helt plötsligt.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?
icon

Best answer by AndreG 7 June 2019, 23:22

Problemet löst det visade sig att vår fiber leverantör hade problem med någon utrustning så nu funkar allt perfekt igen
View original

10 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej AndreG,

Välkommen till forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Har skickat diagnostik nu fick rapport nr 715354976
Userlevel 3
Badge +14
Har skickat diagnostik nu fick rapport nr 715354976

Är din Boost kopplad med Ethernet direkt in i INtenoroutern eller via vägguttag/switch/patchpanel eller dyligt?
Om den är direkt in i router, testa byt kabeln, om den är kablad någon annanstans, testa kabla den rätt in i routern och se om det gör skillnad.
Den är kopplad direkt till routern jag har bytt kabel nu så ska se om det går bättre
Den byter fortfarande låt mitt i och när den själv vill
Userlevel 3
Badge +14
Den byter fortfarande låt mitt i och när den själv vill

Kan du skicka en färsk diagnostik från ditt system precis efter du har problem igen?
Skickade precis en ny nummer 1655661831
Userlevel 3
Badge +14
Skickade precis en ny nummer 1655661831

Tack för svar!

På grund utav naturen av ditt ärende så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårt support team via telefon.
Så jag har skickat dig ett email med Ref# och kontaktuppgifter.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact

Vänligen ha ditt referensnummer som du har på mailen redo när du ringer oss.
Ok ringer imorgon
Problemet löst det visade sig att vår fiber leverantör hade problem med någon utrustning så nu funkar allt perfekt igen

Reply