Question

Sonos beam spelar ej upp tv ljud

Har en sonos beam kopplad till tv:ns arv, Philips 65PUS650312. När jag haft tvn avstängd så verkar beamen ej hitta tv ljudet. Går då in i tvns ljudutgång, väljer tvns ljud sen direkt tillbaks till hdmi ljud, då kommer ljudet. Sen har jag märkt att i appen när man trycker på tv för källa så säger den till att hdmi arc ej hittas. Fast ljudet redan spelar. Diagnostik nr 2067302793

10 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Anders,

Välkommen till forumet!

Vad är det mer kopplat till din TV via HDMI?
Om du kopplar ur allt utom BEAM, fungerar det då?

Tack på förhand!
Hej Henrik.
Det är en Apple TV som är kopplad till en av de andra Hdmi utgångarna.
Har ej testet dragit ur den?
Userlevel 3
Badge +14
Hej Henrik.
Det är en Apple TV som är kopplad till en av de andra Hdmi utgångarna.
Har ej testet dragit ur den?

Apple TV bör inte störa, ibland kan digitalboxer göra det dock.
Men testa koppla bort den temporärt och se om det gör skillnad.
Jag provar dra ur den får vi se. Annars fundera jag på om det är mjukvaran i tv som buggar?
Userlevel 3
Badge +14
Jag provar dra ur den får vi se. Annars fundera jag på om det är mjukvaran i tv som buggar?

Bra fråga, för tidigt att säga.
Kolla även om det finns uppdatering till TVn i dess inställningar.

Bra fråga, för tidigt att säga.
Kolla även om det finns uppdatering till TVn i dess inställningar.

Får ingen ordning på detta utan APTV inkopplad. Spelar man ljud från Spotify och sedan i appen väljer spela ljudet från tv så byter beamen till tv ljudet men i appen står det att HDMI arc ej hittas.

Om jag scrollar ner och väljer ljudkälla, väljer högtalaren istället för apple tv så funkar ljudet.
Vad är skillnaden här?
Userlevel 3
Badge +14
Tack för svar!

På grund utav naturen av ditt ärende så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårt support team via telefon.
Så jag har skickat dig ett email med Ref# och kontaktuppgifter.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact

Vänligen ha ditt referensnummer som du har på mailen redo när du ringer oss.
Tack för svar!

På grund utav naturen av ditt ärende så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårt support team via telefon.
Så jag har skickat dig ett email med Ref# och kontaktuppgifter.

När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system.
Våra öppettider samt kontaktinformation finner du på : http://www.sonos.com/sv-se/contact

Vänligen ha ditt referensnummer som du har på mailen redo när du ringer oss.

Ringde supporten. Men mitt bekymmer lever fortfarande kvar. Drog ur TV, satte på den igen för att prioriteringen skulle funka. Men efter en natt i standby läge så är ljudet borta igen.
Hej!
Är det någon som har en lösning på detta problem? 😕
Userlevel 3
Badge +14
Hej!
Är det någon som har en lösning på detta problem? :-/

Jag skulle rekommendera att följa upp i mailet/telefon då vi saknar felsökningen som gjordes via telefon här på forumet.

Reply