Sonos 1 till tv och PLAYBAR

• 22 December 2017
  • 3 replies
  • 294 views

Har playbar och nu köpt två play 1. Har installerat via appen och jag får ljud i alla när jag spelar musik. Men när jag sätter på tv hörs det bara i playbaren. Vad gör jag?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej och välkommen till forumet Norea!

Skulle du kunna skicka en diagnostik från Sonosappen när du spelar TV-ljudet?

Tack på förhand!
Hej och välkommen till forumet Norea!

Skulle du kunna skicka en diagnostik från Sonosappen när du spelar TV-ljudet?

Tack på förhand!
jag har fixat det redan?

Har ett annan fråga nu. När jag har inställt som ett sorroundsystem hörs nästan inget från play1 högtalarna. Även om programmet är i dolby hörs bara vissa ljudeffekter från filmen. Om det tex är vatten som rinner i filmen. Men taljudet hörs inte. Av misstag råkade jag först installera dem som eget system och då hördes allt från alla högtalarna. Men går det inte att lätt byta mellan dessa två system utan att installera om dem? Och sen. Går det inte att höja ljudet på endast play1 högtalarna utan att höja playbar?
Userlevel 3
Badge +14
Kanon!

Det finns lite inställningar under Ruminställningarna där du kan justera ljudet i surroundhögtalarna.
Men det är precis som du säger, det är inte alltid det skall vara ljud i dem, det är ju egentligen bara när det är som du säger, nåt ljud "bakom" dig.
Tex vatten, ett flygplan, helikopter eller liknande, skulle det vara lika som från framifrån skulle det ju inte vara surround utan stereo från både fram och bakkant.