Question

Sista uppdateringen

Riktigt skit! Har under mina år med Sonos aldrig haft ett fel eller missöde men denna uppdatering ändrade allt! Enheternas namn ändrades och systemet hänger sig så man får igång men kan inte stänga av eller reglera volymen. Riktigt besviken! En uppdatering ska bli bättre inte sämre.

Gör om gör rätt!

17 replies

Badge
Hej Hatter,

Tack för din feeback och välkommen till forumet.
Kan du skicka oss en diagnostik så ser vi kanske om det är några fel med själva systemet?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Posta det 7-siffriga koden du får som svar.
Jag kan inte byta rum i den nya appen. Man blir låst till den den först valda enheten.... Som sagt gör om gör rätt enl ovan..
Badge
Hej Pesten,

Välkommen till forumet.
Tryck längs ner på rumsnamnet. Tryck sedan igen på rumsnamnet så syns menyn för gruppering.
Hoppas detta hjälper!
Det är precis så som jag gör försöker välja ett annat rum men den går tillbaka till ursprungsrummet ändå.
Men den grupperar direkt. Den lösning som jag kan göra att i de grupperade rummen avsluta den första med nackdelen att jag får det första rummets musik i mitt nya rum och där efter stoppa denna och välja det jag vill lyssna på....Suck..
det här var ju inte så kul sonos. radiofiler kan inte spelas sedan uppdateringen, hur gör man för att det ska funka? tunein är väl fortfarande supportat? får bara m3u is an unsupported format. med tanke på alla kommentarer verkar det som att ni borde göra en rollback?
Plötsligt kan inte radio spelas upp från bla SR. Fel av typen "hittar inte filen" , kan inte spela xxx stödjer inte formatet. Detta har fungerat klockrent i två år ...
Håller med , med den nya uppdateringen känns det som SONOS har backat 10 år i utvecklingen. Inget fungerar som tidigare och den vita bakgrunden, hemskt. Den slutar spela, tappar alla enheter, och framför allt verkar det vara omöjligt att byta mellan spotify konton.
Badge
Håller absulut med, att gå från ett användarvänligt och rent gränssnitt som fungerade fläckfritt till en uppdatering där låsningar sker hela tiden och navigeringen i app är svår och obegriplig. Backa och gör om nu!
#Sonos
Riktigt dålig uppdatering, gör om snarast.
Hur är det möjligt att göra en sån dålig uppdatering.
Ja från att vara ett system man hyllat o rekommenderat alla att skaffa, avråder jag för tillfället alla från att bli med Sonos istället :/
Badge
Hej,

Tack för era meddelanden.
För problem gällande Sveriges radio hittar ni mera information här:

https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/sveriges-radio-funkar-inte-i-sonos-6791991
Badge
Blir inte alls vän med nya uppdateringen. Jag har en massa tunein stationer som jag scrollar mellan. Vissa oftare än andra.
Nu kommer de i bokstavsordning i en oöverskådlig lista. Kan jag ordna dem så att favoritstationerna ligger först i llistan?
Badge
Hej kax79,

Välkommen till forumet!
Tyvärr finnns det inte möjlighet att ordna om dessa.
Badge
Jag måste tyvärr stämma in i resten av skaran här på forumet. Ingen bra uppdatering. Hoppas verkligen ni tar fasta på detta och gör nästa i samma klass som de var innan denna
Håller med tidigare. Går ej att byta rum. Klickar i kontor men fasnar kvar på kök. Funkade utan problem innan uppdateringen
Jag håller med alla tidigare talare, otroligt dålig uppdatering. När man byter rum hänger den sig på något av rummen ibland det ena ibland något annat. Omständigt att ha olika låt i olika rum.
Innan tyckte jag att Sonos var det bästa som hänt mänskligheten och jag berättade det till alla jag mötte, nu har det ändrats.
Gör om!
Vilket bakslag Sonos ::@ Varför? Många besvikna användare just nu. Tips! Börja använd fler referensgrupper innan ni släpper releaser!

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)