Question

samsung 6Serie

• 20 October 2019
  • 7 replies
  • 34 views

Hej; jag har problem med att Styra min nya sonos playbar men min samsung kontroll. Jag har följt er    Guide för detta problem men det hjälper inte, finns det någon lösning på detta. Jag har den silvriga ”raka”samsung kontroll och inte det svarta ”böjda”  

Mvh

7 replies

Userlevel 3
Badge +9

Hej Lukassjostedt, 

Välkommen till vårt svenska forum!

Är det den silvriga Samsung One Smart Remote du har? 

Denna:

Bildkälla: www.samsung.com 

Ja precis den kontrollen jag har:) 

Userlevel 3
Badge +9

Okej. 

Det blir lite annorlunda från guiden vi har på vår hemsida för den svarta fjärrkontrollen, denna.

Så först går du då via din tv’s meny och väljer “källor” sedan “Universal fjärrkontroll”

Välj: Start - hemmabio - skriv in Sonos och välj Sonos - Välj optisk som källa - gör ström testet - om du har en Samsung M/MU serie tv så väljer du “Ja” här och sedan klar. Har du dock en QLED TV så väljer du “Nej” istället - välj att göra om ström testet - ta “Ja” denna gång och sedan klar. 

Nu bör det gå bättre att associera din fjärrkontroll till din Playbar.

Jag har testat detta, utan något resultat. 
Och när jag pratar med samsung så menar dom på att den kontrollen inte kan sända ut ir.. på volymknappen utan bara på on/off knappen.. verkar jävligt konstigt

mvh

Userlevel 3
Badge +9

Och du testade nu som jag skrev ut det här ovanför? 

Har märkt just för den silvriga modellen att köra strömtestet och ta nej, sedan köra strömtestet igen och ta ja gör en skillnad. 

Ja jag testade och när jag gjorde det du skrev så när jag trycker nej så kommer det upp direkt att jag ska skriva in modell kod  och om jag gör det så så kan jag göra om strömtestet med samma sak händer när jag trycker nej där att jag ska skriva in modellkod. 
mvh

Userlevel 3
Badge +9

Okej. 

Då är det bättre om du ringer vår telefonsupport och får hjälp direkt.

Du når oss på: 020 120 3020

Hänvisa till ditt ärendenummer då du ringer: 01183643

Reply