Question

Riktigt buggigt, stort system?

• 25 October 2017
  • 8 replies
  • 355 views

Tycker att hela systemet verkar mycket instabilt sedan senaste uppdateringarna... Tar en himla tid att gruppera och sen slutar vissa enheter att spela upp musik och hoppar igång rätt var det är?? Systemet hittar ibland inte alla enheter??

Jag har ett ganska stort system. Mitt nätverk är Linksys Velop, (trådat backhaul). En del Sonos produkter är trådade, vissa inte. Systemet består av:
6 x Play 1
4 x Play 3
1 x Play 5
3 x Sub
1 x Connect
1 x Amp
1 x Playbar
1 x Boost

Vore kul att få ordning på detta, för just nu motsvarar inte detta mina förväntningar. Har haft Sonos i 10 år.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

8 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Asker,

Inga problem!
Tack Alex!
Userlevel 2
Badge +1
Hej Asker,

Kolla här:
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3025/~/systemkrav-f%C3%B6r-sonos

Om man har flera accesspunkter som skickar ut samma nätverksnamn och löseord går det under "Boost" installation.
En Sonos enhet måste med andra ord kablas till routern.
Det hade varit utmärkt svaret hade varit publikt. Vi har inte lika många Sonosprodukter, men känner igen problemet.
Userlevel 2
Badge +1
Hej RobertK,

Verkar som att ditt nätverk består av flera olika Wifi accesspunkter. Skickar dig ett mail med lite info som hoppeligen hjälper!
Hello!

Har skickat in diagnostiken, koden jag fick är: 8001003.

Vore toppen om ni kan se vad som hänt.

Finns även på +46 70 515 90 40

Ha det bäst!

//Robert
Userlevel 2
Badge +1
Hej Robert,

Välkommen till forumet.
Om du inte får styr på det får du också gärna skicka en diagnostik åt oss så vi kan ta en titt.
Här är instruktioner till detta:
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
Jag skulle stänga av alla objekt på ditt nätverk och ta tillbaka dem en gång i taget, en gång med en router och närmaste Sonos-enhet som är kapabel eller ej ansluten till den. För att förhindra att problemet i framtiden läggs till dina IP-adresser till dina Sonos-enheter till din DHCP-RESERVATIONSTABELL i dina inställningar för routerns gränssnitt. Hoppas det löser dina problem.

Ken