Problem with playing Long audiobooks on storytel

Hi, I am having issues with playing long audiobooks on Storytel over Sonos. books like “Harry Potter and the goblet of fire” is above 25h long and Sonos is loosing track of it. Almost like Sonos only have 3 digits and the maximum number of minutes are 999. Anyone else have the same problems?

//Martin

17 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hej Martin,

Har suttit och försökt förstå vad du menar här, testade att spela upp Harry Potter and the goblet of fire själv via Storytel men det verkar som inte vara något problem så även fast den är över 20h lång.
Om du förklarar mer specifikt vad det är som inte verkar fungera så kanske vi kan komma fram till någon lösning eller förklaring till detta.
Hej, har upplevt samma sak. Har nyss fått igång min Playbar och tänkte köra en Harry Potter-bok som vi redan hade lyssnat på till hälften i den vanliga Storytel-appen. När vi nu körde igång vi Sonos-appen visades hittills spelad tid korrekt men det som faktiskt spelades upp var från någon helt annanstans i boken - tidigare delar vi redan hört. Vi lyckades inte hitta rätt utan fick gå tillbaka till Storytel-appen och en vanlig bluetooth-högtalare.

Mvh,
/Martin2
Jag har precis samma problem. Sonos spelar upp från samma tid som bokmärke i storytel, men från fel ställe i boken i förhållande till tiden.

Tex:
storytel bokmärke: 12:04 - rätt ställe i boken i storytel appen.
Sonos: börjar från senast spelat i storytel 12:04 - men spelar upp från ca 2-3 timmar in i boken.

Då vi endast har sonos hemma böjar detta bli lite frustrerande!
I have the same problem.
Long books starts over at an earlier point in the story, while still showing the right time.

It started after hitting the 25 hour time stamp.

Why no answers from Sonos???
Badge
I am experiencing a similar problem, but also with shorter books. An audiobook from Storytel (5 hours long) was started yesterday and paused after 30-40 minutes. Today, when the book was re-added to the queue and played it started from the beginning again. Sometimes the book is re-started not from the beginning, but from the position that was played maybe 2 days earlier.

This problem has been happening quite frequently for the past 1-2 weeks an is getting very annoying.
Har också exakt samma problem. Den spelar upp från helt fel del av boken trots att tiden stämmer på sekunden!
Userlevel 2
Badge +6
Hej på er!

Ni som upplever detta problem, skulle ni kunna skicka in en diagnostik efter detta händer ?
Måste kolla om jag kan se något där som kan vara orsaken till det här.

http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik#var_1
Hi. (posted this answer on another thread)

Tried again with the book. Still playing from earlier in the book.

The book: Magician – Raymond E. Feist

Sent a diagnostic report: 1182416976
Userlevel 2
Badge +6
Hej Pengt,

Tack för diagnostiken!
Vi behöver dock mer för att kunna undersöka detta så ni andra som upplever samma problem får gärna skicka in en diagnostik ni med efter att problemet uppstår.
Hej

Jag har samma problem, har skickat in en diagnostik 98613435

Mvh Dennis
Userlevel 2
Badge +6
Hej nilsson618,

Vilket rum spelade du Storytel från?
Är diagnostiken skickad precis då du märkte felet?

Om inte så skicka in en till då du märker att problemet händer igen är du snäll och inkludera även vilket rum du spelar mot tack.
Hej Anton

Diagnostiknr 594034124

Jag spelade nu ifrån båda rummen samtidigt, både hobbyrum och vardagsrum.
Jag märkte felet för ca 2 månader sedan men hittade detta forumet i förra veckan då jag inte hade tillgång till någon annan högtalare för tillfället och började googla...

Det händer hela tiden så fort man är längre än 7-10 timmar på någon bok, inte helt koll på exakt när men det gäller alla långa böcker jag har provat så skulle säga att det är ett generellt fel för alla böcker när man spelar storytel i sonos. Möjligen att sonos inte klarar av så långa "låtar"?

Behöver du fler diagonstiker så skriv igen så skickar jag gärna.

Mvh Dennis
Userlevel 2
Badge +6
Hej igen Dennis,

Kan som inte se något tydligt fel i diagnostiken.
Har du möjlighet att temporärt kabelansluta en av dina Sonos spelare direkt till routern med en ethernet kabel och sedan försöka återskapa detta problem?
Hej Anton

Ny diagnostik 1435907485

Spelar från vardagsrum på play:3 med kabel istället för wifi, blir exakt samma fel.

Jag har gjort lite mer efterforskning nu, när jag är på 12.41.57 in i boken och denna tiden även står i sonos appen så spelar sonos appen från 3.22.42 = 9.19.15 efter.

Försöker jag spela upp boken vid 9 timmar så får jag fel där sonos säger att "låtern är fel kodad"... försökte ta en diagnostik på det med 2091356871 dock inte säker om jag lyckades.

Boken i fråga är Harry Potter och fenixordern

Mvh Dennis
Userlevel 2
Badge +6
Hej nilsson618,

Tack så mycket för diagnostikerna och informationen.
Kolla dina meddelanden här så fortsätter vi därifrån.

Reply