Problem med Spotify i Sonos appen

• 16 March 2019
  • 4 replies
  • 1673 views

Har stora problem när jag spelar Spotify via Sonos appen. Det bryter efter 3-4 sek och får meddelande att nätverkshastihheten inte räcker till. Skickat diagnostik 1663524337.

4 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej joryd,

Välkommen till forumet!

Jag kan se ett antal fel som tyder på DNS (Domain Name System) fel.
För att försöka lösa detta så kan du börja med att starta om din router, samt Sonos om du inte gjort det, om det är gjort men hjälpte inte kan du prova att ändra DNS-servern på din router och sedan starta om samtliga Sonos system i ditt hushåll.
Om du vet hur man konfigurerar en DNS själv så rekommenderar vi att du använder www.opendns.com servrar:

Primär server: 208.67.222.222
Sekundär server: 208.67.220.220

Google DNS och Cloudflare funkar också.
Hej! Har fortsatta återkommande problem med detta. Har även bytt leverantör till comHem. Skickat diagnostik 646560718
Userlevel 3
Badge +14
Hej! Har fortsatta återkommande problem med detta. Har även bytt leverantör till comHem. Skickat diagnostik 646560718

I denna ser jag inget uppspelningsfel nyligen, men Kök har precis blivit omstartad, drog du ut kontakten själv eller kan det vara strömproblem?
Hej! Drog ut sladden för att starta om men efter ett tag blir det samma problem. Låtarna byter av sig självt och det står att Spotify inte kan spela upp pga nätverkshastighet. När jag kör Spotify appen direkt och försöker spela upp via Kök så hänger sig allt eller så spelar det upp utan ljud..

Skickar ny diagnos när det händer igen!

//Johan

Reply