Question

Problem med playbar som startar på egen hand

• 14 January 2018
  • 7 replies
  • 548 views

Playbar som startar varje morgon vid samma tidpunkt utan att det finns någon väckning aktiverad. Spelar någon minut för att sedan stänga av sig igen. Varför?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

7 replies

Userlevel 3
Badge +12
Tjena ovand,

Om samma sak händer imorgon bitti så skicka in en diagnostik då du märker att det händer eller så nära inpå som du kan och inkludera numret du får här så tar jag mig en titt om jag kan se vad det är som gör så att en optisk signalskickar till din PLAYBAR så den slår igång av sig själv.
Hej Anton. gick igång nu på morgonen igen, numret är 8372777
Userlevel 3
Badge +12
Din PLAYBAR ska ju bara gå igång då den känner av en aktivitet från den optiska kabeln den är kopplad till tvn med.
Så om du inte själv slår igång tvn så din PLAYBAR börjar spela då kan det vara så att tv tillverkaren skickar ut uppdateringar till din TV som kickar igång en optisk signal och då tror din PLAYBAR att det är dags att gå igång.
Om du däremot i din Sonos controller på t ex en Windows dator går till: Hantera - inställningar - rumsinställningar - Vardagsrum - konfigurera TV fliken, och avaktiverar "autouppspelning för TV" så ska den inte gå igång förrän du väljer TV via din Sonos controller.

Testa gärna det och kolla om din PLAYBAR börjar spela av sig själv eller inte de kommande morgnarna här.
8428493 provat men då får jag inte igång ljud när jag slår på Tv utan att jag aktiverar autospelning igen. Varit tyst ett tag men den har nu återupptagit radiouppspelning, det är inte Tv ljud som kommer utan radio
Userlevel 3
Badge +12
Hmm okej.
Det är nog bättre om du ringer oss om detta på : 020 120 3020
Har samma problem. hur löste ni det ?
Userlevel 3
Badge +12
Hej Wberg,

Kan inte säga helt klart om ovand fick sitt problem löst här eller inte tyvärr, kunde inte hitta något ärende på att han/hon någonsin ringde in till oss angående detta.
Testa gärna det jag skrev som svar här ovan, har du redan gjort det så ring oss gärna då på: 020 120 3020, skapade ett ärende åt dig med ärendenummer: 00405857 som du kan hänvisa till.