Question

Problem att ansluta Sonos till Spotify

• 30 December 2017
  • 5 replies
  • 1525 views

Jag har problem att ansluta Sonos till Spotify, dvs mina Sonoshögtalare dyker inte upp i listan "tillgängliga enheter" inne i Spotifyappen. Jag har länkat mina Sonoshögtalare till mitt Sonoskonto men har fortfarande detta problem. Ibland dyker de upp i listan men oftast finns de inte där.

5 replies

Userlevel 1
Badge +6
Hej ahlen.fredrik,

Hmm okej.
Så de dyker upp ibland och ibland inte?

Skulle du kunna skicka in en diagnostik då det inte fungerar och en då det fungerar och skriva med numren här så vore det perfekt,
Se länken nedanför om du behöver hjälp med hur man skickar en diagnostik:
Har samma problem. Har tidigare kunnat spela spotify utan problem, både via spotify-appen och via sonos-appen.
Diagnostik nr : 8310316
Pls help
Userlevel 1
Badge +6
Hej Akalus,

Det ser ut som att det kan vara något med ditt Spotify konto som är tillagt i ditt Sonos system.
Mitt tips till dig är att ta bort alla Spotify konton du har där nu, lägg till Spotify igen och logga in med de användaruppgifter du vet är dina egna.

Du gör detta via "mina musiktjänster" som du hittar under inställningar i din Sonos app.
Hej,

Samma problem kvarstår.
Jag har loggat av spotify i spotify-appen på alla mina enheter.
Därefter har jag avinstallerat spotify i sonos-appen, och sedan lagt till spotify igen, och kopplat sonos till spotify. Men ingen skillnad. I sonos har jag bara haft ett spotify-konto.
Nu funkar det, tack!

Reply