Question

Playbase klipper ljud efter ny uppdatering

Hej!

Efter senaste uppdateringen beter sig min Playbase väldigt underligt. Vid filmer och musikspelande kan den helt plötsligt klippa ljudet och bara stå och blinka med vitt sken, för att sedan fungera i 5 sekunder sen bryta ljudet igen.

Har kontrollerat nätverksanslutning samt fabriksåterställt enheten men fungerar ej ändå.

Här är min diagnostik: 1368618236

Mvh Emil

10 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hej Emilion, 

Välkommen till vårt forum! 

Aj då okej. 

Den verkar starta om sig själv då den börjar blinka vitt ser jag, i diagnostiken har den bara varit igång i 4 minuter. 
Ser även att den har väldigt höga störningar omkring sig, hur är den placerad och på vad för material? 

Hej Emilion, 

Välkommen till vårt forum! 

Aj då okej. 

Den verkar starta om sig själv då den börjar blinka vitt ser jag, i diagnostiken har den bara varit igång i 4 minuter. 
Ser även att den har väldigt höga störningar omkring sig, hur är den placerad och på vad för material? 

Den sitter under en väggmonterad TV och brevid routern. Det har fungerat utan några problem i 2 år så borde inte vara några störningar, hmm…

Har märkt att ljudet ofta försvinner vid högre volymer tex filmvisning eller festmusik, och mindre om man bara har någon chillmusik på låg volym.

Ska jag göra diagnostik igen nu när den har varit igång längre?

Mvh Emil

Ny diagnostik efter att problemet uppstått vid volymhöjning: 1485849985

Userlevel 4
Badge +12

Ja skicka en till diagnostik nu så ska vi se hur det ser ut. 

Ja skicka en till diagnostik nu så ska vi se hur det ser ut. 

Ny diagnostik efter att problemet uppstått vid volymhöjning: 1485849985

Userlevel 4
Badge +12

Den hade bara varit uppstartat i en minut här.. 

Så det vi får göra istället är det här: 

På din Playbase så håller du in den runda knappen på baksidan i 8-10 sekunder, det kommer att börja blinka och lysa i olika färger efter detta. 

Skicka sedan in en diagnostik igen efter att problemet händer igen, eller efter ca 10 minuter.

Den hade bara varit uppstartat i en minut här.. 

Så det vi får göra istället är det här: 

På din Playbase så håller du in den runda knappen på baksidan i 8-10 sekunder, det kommer att börja blinka och lysa i olika färger efter detta. 

Skicka sedan in en diagnostik igen efter att problemet händer igen, eller efter ca 10 minuter.

Okej det verkar som att den startar om sig helt efter avbrotten alltså…

Har låtit den spela ett tag på Spotify nu utan några forcerade avbrott.

Diagnostik: 1566153662

Mvh Emil

Userlevel 4
Badge +12

Ja jag tror den får avbrott i musiken i och med att den startar om sig själv. 

den har varit igång i mer än en timme nu.. Kan inte se att processen jag skrev ovan har blivit utförd, höll du in knappen i 8-10 sekunder? Den knappen med ett evighetstecken på? (Eller en liggande åtta) 

I princip så måste du hålla in den knappen i 10+ sekunder eller tills att lampan börjar lysa fast rött, du ser det släpper du knappen och låter den blinka på i olika färger i 1-2 minuter, sedan trycker du på knappen igen en gång. 

Och nästa gång du upplever detta problem med uppspelning av ljud och att din playbase startar om så skickar du in en till diagnostik.

Ja jag tror den får avbrott i musiken i och med att den startar om sig själv. 

den har varit igång i mer än en timme nu.. Kan inte se att processen jag skrev ovan har blivit utförd, höll du in knappen i 8-10 sekunder? Den knappen med ett evighetstecken på? (Eller en liggande åtta) 

I princip så måste du hålla in den knappen i 10+ sekunder eller tills att lampan börjar lysa fast rött, du ser det släpper du knappen och låter den blinka på i olika färger i 1-2 minuter, sedan trycker du på knappen igen en gång. 

Och nästa gång du upplever detta problem med uppspelning av ljud och att din playbase startar om så skickar du in en till diagnostik.

Diagnostik: 294527201

Om det nu inte visar någon data för att den har startat om sig, vad gör vi då? Är detta ett helt nytt fenomen?

Userlevel 4
Badge +12

Tackar.

Jag skickar ett email till dig nu, svara där är du snäll så fortsätter vi. 

Reply