Question

play 5 gen1 pausar

• 4 January 2020
  • 15 replies
  • 181 views

Vår play5 gen1 beter sig konstigt. Den pausar ljudet som strömmas vid jämna mellanrum. Oftast hoppar det igång av sig själv efter en liten stund. Wi-Fi är det inget fel på vad jag vet. Hur kan jag gå vidare med felsökningen?

ra

15 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hej Rickard_A, 

Välkommen till vårt forum! 

Okej, får du något felmeddelande då det här händer? Eller blir det tyst ett tag och sedan fortsätter det från där det pausades? 
Om det händer igen så kan du skicka in en diagnostik enligt dessa instruktioner. 

Hej och tack för välkomnandet 

inga felmeddelanden vad jag sett och det sker rätt ofta.

Kolla 1645189852

tack

Rickard

Userlevel 4
Badge +12

Tackar.

Och det är bara Play:5 som har detta problem? 

Om du spelar något från er Sonos One eller Move och grupperar in er Play:5 med den, får Play:5 fortfarande samma fel? 

Skicka in en till diagnostik efter att du gjort detta. 

Har inte tänkt på det då Play:5 oftast spelar för sig själv. 

jag testar och skickar den diagnostik om felet uppkommer, för en diagnostik utan fel är väl ointressant?

Userlevel 4
Badge +12

Jag förstår. 

Perfekt, gör så och skicka in en diagnostik om felet kommer igen. 

Precis, det är bättre att skicka in en diagnostik efter att felet precis uppstått, för då kan vi se varför.

Nu har det hänt flera ggr igen. Kika på 15197904.

tack på förhand 

Userlevel 4
Badge +12

Tack för diagnostiken!

Ser att den får synkroniseringsfel och därför hackar det i uppspelning. 

För att vara på säkra sidan så skulle vi behövt ta en av dina nyare högtalare, som Sonos One som heter “Hermans One” och spelar musik här, gruppera sedan in din Play:5 i med denna Sonos One. 

Du kan sänka volymen på Sonos One medan du gör detta, det är bara så vi får kolla om samma problem händer eller om det är bättre.

Skicka gärna in en diagnostik med efter att ha testat ett tag. 

Hej,

kolla på 810381815. Fortfarande en del strul.

ra

Userlevel 4
Badge +12

Har du gjort det jag bad dig här ovanför?

Fick aldrig något svar på det och så vitt jag ser nu så har du fortfarande in Play:5 gen 1 som gruppledare. 

Så gör det jag bad dig och kolla om det fungerar bättre och skicka en till diagnostik efter det. 

Ok, jag grupperade femman med en move men gjorde det i fel ordning i så fall. My bad. Återkommer!

tack för snabbt svar

Userlevel 4
Badge +12

Okej, ingen fara. 

Skapa gruppen från din Move istället bara och försök återskapa felet efter det. 

Hej 
Jag har samma problem. Ibland får jag felmeddelande som säger att spåret inte kan spelas upp eller att kontakten till Spotify förlorats. 
se 52076869.

Ofta handlar det om några timmar då Sonos är tyst och sedan spelas musik upp i någon minut för att sedan tystna. Låtarna i spellistan brukar hoppa fram och tillbaka. 

När sonos krånglar så lyssnar jag på Spotify via hörlurar så det är inget problem med Wifi

Userlevel 4
Badge +12

Hej andrehotmail, 

Välkommen hit. 

Ser att din Play:1 har en på tok för svag signal till ditt wifi där den står just nu, det är ett under att den fortfarande är uppkopplad. 

Har din Playbar + Sub samma problem? För de har i alla fall en acceptabel signalstyrka till ditt wifi. 

Hej,

Våra problem kvarstår. Är det bara att slänga den eller? Den beter sig likadant även om gruppen är startad från vår Move

Rickard 

Userlevel 4
Badge +12

Hej,

Våra problem kvarstår. Är det bara att slänga den eller? Den beter sig likadant även om gruppen är startad från vår Move

Rickard 

Då kan du skicka in en diagnostik då du får uppspelningsfel även då det är grupperat som du nämner och sedan svara med numret här. 

Reply