Question

Play 5 fungerar inte med wifi

• 27 December 2018
  • 8 replies
  • 419 views

Min ena 5:a har slutat fungera, jag kan få den att funka med kabel men inte med wifi ihop med resten av systemet. Jag kan spela på 5:orna som stereopar där den högra går på wifi och den vänstra på kabel men drar jag ur kabeln så slutar den spela direkt och den andra strax efteråt. Jag har fabriksåterställt alla högtalare (2 st. 3:or 2 st. 5:or + sub & playbar)men det är ena 5:an som inte kopplar upp på wifi. Det är gen2. Diagnos 2060309953

8 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Johan Sedeborn,

Välkommen till forumet!

Jag har skickat dig ett mail då detta blir ett garantiärende så det är ett hårdvarufel på din PLAY:5.
Tack för hjälpen, det är sådan support i kombination med bra produkter som gör att man rekommenderar andra att köpa Sonos!
Userlevel 2
Min 5:a har oxå lagt av, gen 1. Hur går man tillväga för att få hjälp?
Userlevel 3
Badge +14

Funkar den bara med kabel med?

Kan du skicka en diagnostik från ditt system när du har kontakt via kabeln, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Diagnos 47875814
Userlevel 3
Badge +14
Diagnos 47875814

Du ser ut att ha bytt nätverk?

Se till att alla rummen kommer med i appen om du har flera.
Gå sedan till Inställningar, Avancerat, Trådlösa inställningar.
Gå igenom den guiden och om lösenordet är rätt kommer det stå att du kan koppla bort kabeln igen.

Se följande guide om du kör fast i installationen på WIFI:
https://support.sonos.com/s/article/1061?language=sv
En av mina 5:or gav också upp det trådlösa nätverket. Gjorde diagnos och fick nummer 2074439272. Tacksam för lite assistans jag med. 😃
Userlevel 1
Badge +6
Hej Bj och välkommen till forumet.

Din Play:5 har ett hårdvarufel, skickar ett e-mail till dig för detta blir ett garantiärende

Reply

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings