Question

play 1 och amp byter låt och tystnar helt ibland

• 15 February 2020
  • 3 replies
  • 49 views

Jag har ett gäng högtalare och vissa av dem beter sig underligt. Hoppar över låtar, kan inte spela låtar och tystnar helt, medans andra fungerar utan problem

3 replies

RamiM,

Här är mina förslag ... (Jag använder google translate, så ursäkt om det finns några misstag här) …

* Kanske prova och se om du kan köra ditt system på SonosNet, med en Sonos-enhet ansluten till huvudrutern.
 * Ställ in din SonosNet-kanal så att den är minst 5 kanaler från dina routrar 2,4ghz-kanal för att förhindra överlappning.  Fixa alltid kanalerna, snarare än att låta routern automatiskt välja dem vid start och undvika kanaler som används av dina grannar.
 * Se till att dina WiFi-referenser INTE lagras i Sonos-appen "Inställningar / System / Nätverk / Trådlös installation" (De krävs inte när du kör ett system på SonosNet).
 * Lägg till alla dina Sonos IP-adresser i dina routrar DHCP-bokningstabell.  Detta är valfritt, men rekommenderas starkt.
 * Se till att dina Sonos-enheter är minst 3 meter bort från andra trådlösa enheter, inklusive huvudrutern.
 * Anslut alla andra enheter som inte är Sonos till 5ghz Wifi-bandet när det är möjligt.
 * Stäng av eventuella gäst WiFi-radio när de inte används / krävs.
 * Om du använder WiFi-åtkomstpunkter eller repeatrar med samma SSID som huvudrutern, se till att de fungerar på samma "fasta" WiFi-kanaler som huvudrutern.

Detta Sonos Support-dokument är också värt att ha i åtanke ...
 * WiFi-störning
 Hoppas att de få sakerna hjälper och visar sig vara användbara.

Tack Ken,

Jag är i kontakt med support via twitter just nu men jag provar med SononNET och byta kanal på mitt 2.4 band.

Tackn än en gång för snabbt svar 😃👍

RamiM

Du är välkommen ... och hoppas verkligen att du får saker och ting sorterade med Sonos Support Staff.  Tack också för svaret.  Vänliga hälsningar ... 👍

Reply