Answered

Play:1 eller One

• 22 November 2017
  • 3 replies
  • 2189 views

Hej,

Är ny på Sonos men har bestämt mig för att köpa en av de mindre för att testa. Jag kollar på Play:1 och One men kan inte riktigt bestämma mig. Ser att det är lite skillnader som röststyrning bl.a. (även om jag misstänker att det dröjer ett tag innan det funkar i Sverige). Just röststyrning är inte avgörande för mig och priset är ju i stort sett samma beroende vart man kollar.

Finns det något avgörande enl. er som gör att man ska välja den ena eller den andra? Behöver hjälp här...:P
icon

Best answer by Alex L 23 November 2017, 14:51

Hej Robban,

Välkommen till forumet.
Den stora skillnaden är röststyrning. Som högtalaren kommer du högst toligtvis inte att höra någon skillnad alls utan dessa låter nästan identiska. Notera är att en Play 1 inte kan parkopplas med en Sonos One!
View original

3 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Robban,

Välkommen till forumet.
Den stora skillnaden är röststyrning. Som högtalaren kommer du högst toligtvis inte att höra någon skillnad alls utan dessa låter nästan identiska. Notera är att en Play 1 inte kan parkopplas med en Sonos One!
Jag jag en play 5 gen 2 och tänkte nu köpa två play1 då dessa är 1000kr billigare än två one och jag inte känner något behov av röststyrning. Det som kan få mig att tveka är hur länge de kommer att uppdatera play 1. Någon som vet något om det?
Userlevel 2
Badge +1
Hej Engjohan,

Vi kommer att fortsätta uppdatera Play 1 i fortsättningen också.

Reply