Question

Pipljud från Play:5

• 3 August 2019
  • 5 replies
  • 80 views

Hej, min Play:5 piper konstant så fort jag har ströme inkopplad. Jag har försökt att göra en reset men utan framgång. Högtalaren har också försvunnit i mitt system. Hur går jag vidare för att försöka få bort ljudet och tillbaka högtalaren i systemet?

5 replies

Userlevel 3
Badge +10
Hej Mawrikswe,

Aj då.
Blinkar den grönt nu efter att du återställt den?

Ta och koppla in den direkt till routern med en ethernet kabel, blinkar den grönt så installera den via Sonos appen.
Går den dock till ett fast vitt sken så testa att skicka in en diagnostik och svara här med numret.
(Skicka även in en om den blinkar grönt och du får den installerad är du snäll)
Hej, den blinkar inte alls. Jag provade nu att koppla den direkt i routern men de blev ingen skillnad. Provade även att koppla ur strömmen och hålla inne knappen innan jag anslöt stöden men det var ingen skillnad. Jag har nu skickad supportdiagnostik med nummer 891126173.

Stort tack på förhand!
Userlevel 3
Badge +10
Nej okej, så den är helt död i princip?
Om det inte ens blinkar vitt då du kopplar in den till ström så verkar den inte ens för ström till sig längre, om du kan så testa med en annan elkabel.
Den får ström. Så fort jag pluggar in strömmen börjar pipet som kommer från högtalaren. Detta försvinner direkt när jag drar ut kabeln.
Userlevel 3
Badge +10
Okej.
Så den blinkar inte alls och så fort kabeln kopplas in till ström så börjar den pipa. Då fabriksåterställning inte fungerar så är det hårdvarufel på denna högtalare så den skulle behöva bytas ut.
Har skickat ett E-mail till dig, svara där så fixar vi ett utbyte på den.

Reply